فعالیت حزب‌الله در آلمان ممنوع اعلام شد
کد خبر: 3895450
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
در پی فشارهای آمریکا و اسرائیل؛

فعالیت حزب‌الله در آلمان ممنوع اعلام شد

در پی اعلام ممنوعیت فعالیت گروه حزب‌الله لبنان در آلمان، پلیس این کشور بامداد امروز با حمله به مراکز وابسته به این گروه، چند نفر را دستگیر کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دویچه وله، استیو آلتر، سخنگوی «هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان در توئیتی اعلام کرد که دولت این کشور فعالیت گروه حزب‌الله لبنان را از امروز پنج‌شنبه، در خاک خود ممنوع کرده و آن را سازمان تروریستی توصیف کرد.
 
به گفته وزارت کشور آلمان، نیروهای امنیتی و پلیس این کشور اوایل صبح امروز طی عملیاتی، با حمله به چهار مرکز وابسته به حزب‌الله در برلین ، دورتموند، برمن و مونستر، چند فرد منسوب به این گروه را دستگیر کردند.
 
مقامات امنیتی آلمان بر این باورند که حدود هزار و پنجاه نفر از افراد وابسته به حزب‌الله در این کشور حضور دارند. 
 
همچنین«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در حساب توئیتری خود در ارتباط با قرار دادن نام حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی گفت: «حزب‌الله موجودیت اسرائیل را انکار می‌کند.»

وزیر خارجه آلمان همچنین در توجیه اقدام خصمانه دولت این کشور علیه حزب‌الله لبنان مدعی شد: «حزب‌الله خشونت و تهدید را ترویج می‌دهد و به دنبال توسعه زرادخانه نظامی خود است.»

«اسرائیل کاتز»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام خصمانه اخیر دولت آلمان علیه حزب‌الله لبنان، از این اقدام استقبال کرد و گفت: دولت آلمان را به خاطر تصمیمش در قرار دادن نام حزب‌الله به عنوان یک سازمان تروریستی ستایش می‌کنم.

رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در ماه‌های گذشته در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن دو شاخه سیاسی و نظامی این گروه، تحت فشار شدید قرار داده‌اند.
 
همچنین واشنگتن در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان، چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط با حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

تصمیم کشورهای اروپایی برای تروریستی خواندن حزب‌الله با استقبال رسانه‌های صهیونیستی مواجه شده است. این رسانه‌ها پیش از این هم بارها این کشورها را خطاب قرار داده و از آن‌ها خواسته بودند حزب‌الله را تحریم کند. 
انتهای پیام
captcha