صبر در برابر اشغالگری جایز نیست/ بررسی تحولات سیاسی در سخنرانی دوشنبه
کد خبر: 3895669
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
سیدحسن نصرالله:

صبر در برابر اشغالگری جایز نیست/ بررسی تحولات سیاسی در سخنرانی دوشنبه

دبیرکل حزب مقاومت اسلامی لبنان با بیان اینکه برخی انواع صبر واجب و برخی دیگر مستحب است، گفت: صبر در برابر منکر، فساد و اشغالگری جایز نیست.

سخنرانی سیدحسن نصرالله آغاز شد

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه خبری المنار، سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در هفتمین روز از ماه مبارک رمضان ساعت 23 به وقت تهران آغاز شد و به مدت یک ساعت ادامه داشت.

سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات در این ماه شریف، روز جهانی کارگر را به این قشر زحمتکش جامعه تبریک گفت و افزود: این روز را به همه کارگران تبریک می‌گویم و قدردانی و احترام خود را نسبت به آنان ابراز می‌دارم.

وی با تقسیم‌بندی سخنان خود به دو بخش سیاسی (که دوشنبه، 15 اردیبهشت ایراد خواهد شد) و عبادی، در بخش نخست عبادی به فضایل ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: از جمله صفات و ویژگی‌های ماه مبارک، صبر و خلق نیکو است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه صبر از ویژگی‌های انبیای الهی و نشانه فرد مؤمن است، افزود: صبر از بزرگترین فضیلت‌های پروردگار است و صابران در پیشگاه خداوند عزیز هستند.

سیدحسن نصرالله افزود: مؤمن باید در تمام لحظات زندگی صبر پیشه کند و صبر لازمه عبور از گناه، بلایا، بیماری، جنگ و سختی‌ها در زندگی فردی است.

وی افزود: اگر صبور نباشیم، با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم، اما اگر صبر پیشه کنیم، از مشکلات هم عبور خواهیم کرد. خداوند متعال بندگان خود را به صبر و بردباری فرامی‌خواند.

دبیرکل حزب مقاومت اسلامی لبنان با بیان اینکه برخی انواع صبر واجب و برخی دیگر مستحب است، گفت: صبر در برابر منکر، فساد و اشغالگری نیز جایز نیست. خداوند در آیات متعددی می‌فرماید که در کنار صابران است، یعنی خداوند می‌گوید ای زنان و مردان صبور، من با شما هستم و صابران را به بهشت و پیروزی وعده داده است.

وی تأکید کرد: انسان باید در مشکلات خداوند را یاد کند، بزرگترین چیزی که انسان از نظر عقلی و روحی می‌تواند به آن برسد، این است که بداند خداوند همراه اوست.

نصرالله با اشاره به اینکه دنیای فانی و زودگذر، چند صباحی بیش نیست، گفت: اگر این مسئله را درک کنیم، قدرت و توان می‌یابیم، اگر انسانی برای امری صبر پیشه کرد و به آن دست نیافت، قطعاً در جهان آخرت نتیجه صبر خود را خواهد دید. خداوند صابران را به بی‌نهایت بشارت داده است؛ آنان که چون دچار سختی و مشکلی شوند، می‌گویند «انا لله وانا الیه راجعون».‎

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به لحظه شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) که امام حسین(ع) خون این شیرخواره را با دست به آسمان پاشید و فرمود «هَوَّنَ عَلَىَّ ما نَزَلَ بی أَنَّهُ بِعَیْنِ اللَّهِ:  این مصیبت بر من آسان است، چرا که در محضر خداست»، این واقعه تاریخی را اسوه‌ای برای صابران مؤمن دانست و گفت: وقتی که این انبیاء و اولیاء در برابر مشکلات و امتحانات عظیم، صبر و بردباری پیشه کردند، پس ما نیز باید صبر و بردباری داشته باشیم.‎

کنترل نفس یکی از نتایج صبر و بردباری است

نصرالله گفت: یکی از انواع تمرین صبر، روزه گرفتن و غلبه بر نفس است. کنترل نفس یکی از نتایج صبر و بردباری است. شاید در ابتدا صبر پیشه کردن سخت باشد اما با گذر زمان یاد می‌گیریم که صبور باشیم لذا می‌توان با روزه‌داری صبر و بردباری را ممارست کنیم.

وی تأکید کرد: برای زندگی بهتر در دنیا نیاز به صبر و بردباری و نزدیکی به خداوند و اولیای الهی داریم. چنانچه انبیاء، صالحان و اولیاء نیز در شدائد به خداوند پناه می‌برند و صبر پیشه می‌کردند مانند حضرت ابراهیم(ع) که برای ذبح حضرت اسماعیل(ع) در برابر امر الهی بردبار بود و حضرت موسی(ع) نیز نسبت به آنچه بنی‌اسرائیل عصیان کرد، در برابر خداوندگار صبر پیشه کرد.

سیدحسن نصرالله در پایان گفت: ما نیز باید از خداوند طلب صبر کنیم و مدد جوییم تا در راه مقاله با مشکلات و سختی‌ها یاری‌رسان ما باشد.

انتهای پیام
captcha