لازمه برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن در ماه رمضان
کد خبر: 3895767
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹

لازمه برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن در ماه رمضان

مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره برنامه‌های جایگزین نمایشگاه قرآن در استان گفت: برنامه ما در شرایط کنونی برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم بود که با بررسی امکان برگزاری آن به این نتیجه رسیدیم که اجرای این طرح نیازمند زمان بیشتر و برنامه‌ریزی وسیع‌تری است.

لازمه‌های برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن در ماه رمضان

حسین لازم‌سعیدی، مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره برنامه‌های جایگزین نمایشگاه قرآن کریم در استان گفت: برنامه ما در شرایط کنونی برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن کریم بود که با بررسی امکان برگزاری آن به این نتیجه رسیدیم که اجرای این طرح نیازمند زیرساخت‌هایی است که در مدت زمان کوتاه مهیا نمی‌‌شوند. 

وی اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی قرآن هزینه‌بردار و نیازمند برنامه‌ریزی است؛ به نحوی که باید از مدت‌ها پیش برای این کار اقدام می‌شد. با این وجود طرح نمایشگاه مجازی برای معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شد. می‌توان این کار را از طریق طراحی اپلیکشنی انجام داد؛ اما برای ایجاد قسمت فروش کتاب و سایر بخش‌ها لازم است این برنامه حساب‌های بانکی را پوشش دهد و مستلزم کار وسیعی است. 

لازم‌سعیدی در ادامه از صدور مجوز 26 مؤسسه قرآنی در سطح استان در سال 98 خبر داد و گفت: مجوز برخی از این مؤسسات صادر شده و برخی دیگر نیز در نوبت صدور مجوز قرار گرفته‌اند.

مسئول کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به برنامه‌های آموزش مجازی قرآن و کارهای جهادی مؤسسات اظهار کرد: اطلاعات آماری این مؤسسات برای بهره‌مندی از حمایت مالی از سوی معاونت قرآن تهیه شده است. 

انتهای پیام
captcha