درگذشت خوشنویس یمنی قرآن بر اثر کرونا
کد خبر: 3895987
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶

درگذشت خوشنویس یمنی قرآن بر اثر کرونا

شیخ خمیس بن‌محفوظ هویدی، خوشنویس یمنی قرآن کریم، بر اثر ابتلا به کرونا در عربستان درگذشت.

به گزارش ایکنا به نقل از تحدیث نت، این خوشنویس یمنی در مدینه منوره درگذشت و اتحادیه جهانی علمای مسلمان در پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت.

متن این پیام که با آیات 27 تا 30 سوره فجر «يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبَادِي وَادْخُلِي جَنَّتِي؛ ای جان آرام یافته، خشنود و خداپسند به سوى پروردگارت بازگرد، و در ميان بندگان من درآى، و در بهشت من داخل شو» آغاز شده، بدین شرح است:

خبر درگذشت شیخ خمیس هویدی، خوشنویس یمنی، را پس از ابتلا به بیماری کرونا با دلی راضی به قضا و قدر الهی دریافت کردیم. او از جوانی به کتابت قرآن روی آورد و خلقی نیکو داشت و با جامعه محلی شهر «شبام» در حضرموت یمن هم خوش‌رفتار بود.

شیخ هویدی از بزرگ ترین خوشنویسان قرآن بود که از انگشتانش برای نوشتن کلام وحی بهره برد. او دوران جوانی را در شهر شبام گذراند. سپس برای نگارش قرآن به شهر رسول خدا (مدینه منوره) مهاجرت کرد و ادامه عمرش را در عربستان و دور از وطنش سپری کرد.

امت اسلامی امروز یکی از علمای مخلص و شریف خود را از دست داده است. رحمت الهی، بهترین پاداش، بهشت برین، بخشش و محشور شدن با انبیا و اولیای الهی را برای او خواهانیم. همچنین از خداوند می‌خواهیم که به خانواده، نزدیکان، دوستداران و شاگردانش صبر و آرامش عنایت فرماید.

علی قره داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان

احمد الریسونی، رئیس این اتحادیه

درگذشت خوشنویس یمنی قرآن بر اثر کرونا

درگذشت خوشنویس یمنی قرآن بر اثر کرونا

 

انتهای پیام
captcha