اقدام سیاسی آلمان علیه حزب‌الله برای راضی کردن آمریکا و اسرائیل است
کد خبر: 3896502
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
سید‌حسن نصرالله:

اقدام سیاسی آلمان علیه حزب‌الله برای راضی کردن آمریکا و اسرائیل است

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصمیم اخیر دولت آلمان مبنی بر تروریستی خواندن حزب‌الله را بخشی از جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مقاومت در منطقه توصیف و اعلام کرد که برلین این تصمیم سیاسی را برای راضی کردن اسرائیل و آمریکا اتخاذ کرده است.

به گزارش ایکنا؛ «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل جنبش حزب‌الله امروز، دوشنبه درباره آخرین تحولات سیاسی مربوط به لبنان و منطقه سخنرانی کرد.

سیدحسن نصرالله در ابتدا به اقدام اخیر آلمان در تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت که این اقدام برلین تحت فشارهای آمریکا و با هدف تحت فشار قرار دادن مقاومت در کل منطقه صورت گرفته است.

وی در ادامه تأکید کرد که این تصمیم آلمان بخشی از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه مقاومت در چارچوب اجرای سناریوی هژمونی ایالات متحده بر منطقه است.

نصرالله افزود: آلمان هیچ سندی دال بر فعالیت‌های تروریستی حزب‌الله ندارد و این تصمیم سیاسی را برای راضی کردن اسرائیل و آمریکا اتخاذ کرده است.

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: زمانی که اعلام می‌کنیم گروهی در آلمان، فرانسه یا دیگر کشورهای اروپایی نداریم، صادق هستیم.

وی در ادامه به حملات تروریستی صورت گرفته علیه مساجد و مراکز دینی در آلمان اشاره کرد و گفت: کسانی که این حملات «وحشیانه» را انجام می‎دهند، به اقدامات و فعالیت‌های عادی خود مشغولند.

دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنان خود به مسایل داخلی لبنان و تحولات سیاسی اخیر این کشور اشاره کرد و گفت: تصویب طرح اقتصادی و مالی دولت لبنان به عنوان اولین امتیاز مثبت و نخستین گامی است که در مسیر حل بحران اقتصادی این کشور برداشته شده است.

وی با تأکید بر لزوم رفع اختلافات سیاسی در شرایط کنونی کشور گفت که اکنون لبنان در وضعیت اقتصادی سخت و خطرناکی قرار دارد.

نصرالله اعلام کرد: با اصل درخواست کمک از هیچ طرفی در جهان مخالف نیستیم، اما نمی‌پذیریم که لبنان برای دریافت کمک مالی، گردن خود را در برابر صندوق بین‌المللی پول کج کند.

وی همچنین اتهامات وارده به حزب‌الله درباره دست داشتن مقاومت در نابودی بانک مرکزی لبنان را رد و هدف از مطرح کردن چنین اتهاماتی را انحراف افکار عمومی و جنگ تبلیغاتی علیه حزب‌الله عنوان کرد.

نصرالله افزود: ما نه قصد تخریب نه سیطره نه نابودی بخش بانکی در لبنان را داریم.

دبیرکل حزب‌الله افزود: تجار و بازرگانانی در لبنان هستند که اقدام به احتکار کالاها می‎کنند و باعث افزایش قیمت‌ها و گرانی و عدم کنترل قیمت‎ها می‎شوند، اما دولت باید مسئولیت مقابله با گرانی را بر عهده بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه مقابله با گرانی باید در اولویت دولت باشد، گفت که حزب‌الله آماده است تا هزاران داوطلب را برای کمک به دولت لبنان جهت نظارت بر قیمت‌ها بفرستد.

دبیرکل حزب‌الله خواستار اعطای مهلت و فرصت بیشتر به دولت کنونی به ریاست حسان دیاب شد و اعلام کرد: در کشوری که فساد و مسایلی از این دست وجود دارد، دولت نمی‌تواند در عرض 100 روز، کار خارق‌العاده‌ای انجام دهد.

نصرالله همچنین روابط حزب‌الله و جنبش امل به ریاست «نبیه بری» را خوب توصیف کرد و گفت که برخی‎های از جریان‌های داخلی و خارجی به دنبال ایجاد شکاف میان حزب‌الله و امل هستند، هر چند این مسئله هرگز روی نخواهد داد.

انتهای پیام
captcha