پخش اذان از بزرگترین مسجد استرالیا
کد خبر: 3896796
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲

پخش اذان از بزرگترین مسجد استرالیا

در اقدامی بی‌سابقه، صدای اذان از بلندگوهای بزرگترین مسجد استرالیا هر شب تا پایان ماه رمضان طنین‌انداز خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی میل، برای نخستین بار در شب‌های ماه رمضان صدای اذان از مسجد لاکمبا در جنوب غرب سیدنی، که بزرگترین مسجد استرالیا به شمار می‌رود، از بلندگوها طنین‌انداز خواهد شد.

هر ساله هنگام ماه رمضان در مسجد لاکمبا مراسم‌ مختلفی برگزار می‌شود. امسال در پی همه‌گیری بیماری کرونا، نمازهای جماعت و دیگر مراسم‌‌های خاص ماه رمضان لغو شده است.
 
احمد مالاس، مدیر اجرایی اتحادیه مسلمانان لبنانی‌تبار، به شبکه اس بی اس استرالیا گفت: با اعمال محدودیت‌هایی پس از شیوع کرونا از جمله بسته شدن مساجد و مکان‌های عبادی، مردم از حال و هوای ویژه ماه رمضان محروم شدند.

وی افزود: بسیاری از ساکنان منطقه لاکمبا مسلمان هستند و از شنیدن صدای اذان قبل از افطار شگفت‌زده شده‌اند. مردم از خانه‌های خود بیرون می‌آمدند تا ببینند چه اتفاقی افتاده است. وی گفت که نخستین بار چهارشنبه شب گذشته صدای اذان از بلندگو پخش و با استقبال شدید مردم این منطقه روبه‌رو شد. بسیاری از مردم در هنگام اذان، ماشین‌های خود را اطراف مسجد متوقف کردند تا شاهد این رویداد باشند. آنها از این صحنه فیلم ‌گرفتند که به طور گسترده در فضای مجازی پخش شد.

سال‌های گذشته این مسجد در شب‌های ماه رمضان میزبان 10 هزار نمازگزار بود. امسال انجمن مسلمانان لبنانی‌تبار برنامه‌های رمضانی خود را آنلاین برگزار می‌کند که در وب‌سایت و صفحه فیس‌بوک این مسجد به دو زبان عربی و انگلیسی در دسترس عموم است. 
انتهای پیام
captcha