طبلاوی، رئیس اتحادیه قاریان و حافظان مصر درگذشت
کد خبر: 3896800
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵

طبلاوی، رئیس اتحادیه قاریان و حافظان مصر درگذشت

شیخ محمد محمود طبلاوی، رئیس اتحادیه قاریان و حافظان قرآن مصر، ساعتی پیش در سن 86 سالگی دارفانی را وداع گفت.

رئیس اتحادیه قاریان و حافظان مصر درگذشت

شیخ سمیح احمد خالد عثامنه، از داوران سرشناس قرآنی اردن در خبری به خبرگزاری ایکنا اعلام کرد که شیخ محمد محمود طبلاوی، از قراء برجسته و سرشناس مصر و رئیس اتحادیه قاریان و حافظان این کشور ساعتی پیش دعوت حق را لبیک گفت.

پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر در این زمینه نوشت: اتحادیه قاریان و حافظان مصر با صدور پیامی اعلام کرد که شیخ محمد محمود طبلاوی، رئیس این اتحادیه پس از 60 سال خدمت در مسیر قرآن دارفانی را وداع گفت.
 
محمد السعاتی، سخنگوی اتحادیه نیز در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که جزئیات مراسم ختم و ترحیم این قاری سرشناس مصری متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
دارالفتوای مصر نیز با صدور پیامی، درگذشت رئیس اتحادیه قاریان و حافظان قرآن مصر را تسلیت گفت و از درگاه حق تعالی خواست که قرآن و اعمال صالحه وی را شفیع این قاری مصری قرار دهد و او را در بهشت برین همنشین انبیاء، شهداء و صالحان قرار دهد.

شیخ محمد محمود طبلاوی در نوامبر سال 1934 میلادی متولد شد. وی در سن 9 سالگی موفق به حفظ کل قرآن شد و به بسیاری از کشورهای مختلف جهان سفر کرد.

وی همچنین، به‌عنوان نماینده وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر و الازهر به کشورهای زیادی سفر کرد و در بسیاری از مسابقات بین‌المللی قرآن نیز به‌عنوان داور حضور داشتند.

مرحوم طبلاوی نشان ویژه کشور لبنان در تجلیل از تلاش‌های وی در زمینه خدمت به قرآن را دریافت کرد.
رئیس اتحادیه قاریان و حافظان مصر درگذشت
انتهای پیام
captcha