همایش رویکردهای گوناگون به مطالعات قرآنی در واشنگتن برگزار می‌شود
کد خبر: 3897134
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

همایش رویکردهای گوناگون به مطالعات قرآنی در واشنگتن برگزار می‌شود

همایشی با عنوان «رویکردهای مختلف به مطالعات قرآنی در دانشگاه های غربی» پاییز امسال در دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از naaims.org، انجمن مطالعات اسلام و مسلمانان آمریکای شمالی (NAAISM) این همایش را 25 سپتامبر (4 مهرماه) در دانشگاه جرج واشنگتن در شهر واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا، برگزار می کند.

معیارهای مورد استفاده برای تعیین روش‌شناسی‌های مطالعات قرآنی در دانشگاه‌های غربی و اینکه چه کسی درباره رویکردهای مناسب در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند از جمله موضوعات این همایش است.

برخی از موضوعات دیگر که در این گردهمایی یک روزه کارشناسان و دانشگاهیان مورد بحث قرار خواهد گرفت، عبارت‌اند از: دیجیتالی شدن متون تحقیقی چه اثری بر مطالعات قرآنی داشته است؟ شبکه‌های اجتماعی چه نقشی در فهم قرآن بازی می‌کنند؟ چه یافته‌های جدیدی در مطالعات نسخ خطی قرآن به دست آمده است؟ رویکردهای آکادمیک و رویکردهای ایمانی به مطالعات قرآنی چه تفاوتهایی با هم دارند؟ برنامه‌های آموزشی قرآنی در کشورهای مسلمان از خاورمیانه و آفریقا گرفته تا آسیای مرکزی و آسیای جنوب شرقی چگونه تعیین می شوند؟

انجمن مطالعات اسلام و مسلمان آمریکای شمالی یک سازمانی علمی مستقل و غیرانتفاعی است که به وسیله هیئت‌مدیره‌ای، که هر دو سال انتخاب می‌شود، اداره می‌شود. این انجمن که ایالات‌متحده و کانادا را دربرمی‌گیرد در سال 1972 به کمک اندیشمندان مسلمان آمریکای شمالی به ‌عنوان انجمنی علمی تأسیس شد تا به گفت‌وگو در حوزه مسائل اجتماعی مرتبط با مطالعات اسلام و مسلمانان از دیدگاه اسلامی بپردازد.

 

انتهای پیام
captcha