تاثیر اسلام بر صنعت فیلم‌سازی در لندن بررسی می‌شود
کد خبر: 3897182
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

تاثیر اسلام بر صنعت فیلم‌سازی در لندن بررسی می‌شود

کارگاهی یک روزه‌ برای بررسی تاثیر اسلام بر صنعت فیلم‌سازی و چگونگی تصویر اسلام و مسلمانان در فیلم‌های سینمایی در لندن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اینترنتی مرکز تحقیقات و اطلاعات اسلامی، مؤسسه مطالعات تمدن اسلامی دانشگاه آقاخان این کارگاه را روز 12 ژوئن (23 خرداد) برای بررسی تاثیرات متقابل اسلام و فیلم‌سازی برگزار می‌کند.

فیلم‌سازان همواره از ابزار هنری سینما برای به تصویر کشیدن معنای اسلام استفاده کرده‌اند. این کارگاه با نگاه به فیلم به عنوان یک شکل مدرن از فرهنگ عامه‌پسند و تجربه هنری، به بررسی شیوه‌هایی می‌پردازد که فیلمسازان اسلام را به عنوان یک پدیده انسانی و تاریخی توصیف می کنند و به تصویر می‌کشند.
 
با آنکه این کارگاه در درجه اول بر فیلم‌هایی از خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای جنوبی متمرکز خواهد شد از ارسال مقالات مربوط به سایر مناطق نیز استقبال می شود.
مقالات ارسالی باید به موضوعات زیر بپردازد:
 
 نقشی که فیلمسازان مسلمان در شکل دادن به بخش‌های مختلف صنعت فیلمسازی ایفا می‌کنند؛ چگونه فیلم‌های با مضامین اسلامی هنجارها یا ارزش‌ها را نقد می‌کنند؛ در موضوعات مرتبط با جنگ، مهاجرت، تغییرات آب و هوایی و آزادی بیان فیلم‌ها اسلام را چگونه ترسیم می کنند؛ زنان مسلمان روی پرده سینما چگونه به تصویر کشیده می‌شوند؛ چگونگی برخورد فیلم‌سازان با موضوع سیاست؛  و چگونگی به تصویر کشیدن هنر و معماری اسلامی در فیلم‌ها.
  
انتهای پیام
captcha