توزیع 1400 بسته معیشتی همزمان با میلاد امام حسن(ع) در شهر ری
کد خبر: 3897219
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۰

توزیع 1400 بسته معیشتی همزمان با میلاد امام حسن(ع) در شهر ری

گروه جهادی حضرت صاحب‌الامر(عج) به توزیع هزار و 400 بسته معیشتی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی(ع) در شهر ری اقدام می‌کند.

توزیع 1400 بسته معیشتی همزمان با میلاد امام مجتبی(ع) در شهر ریسیدمحمد شریفی، مسئول گروه جهادی حضرت صاحب‌الامر(عج)، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا در کشور، جهادگران حوزه 359 شهر ری، در قالب گروه جهادی حضرت صاحب‌الامر(عج) که 12 نفر از مدیران دستگاه اجرایی شهری و کشوری، 15 مهندس و چهار پزشک از اعضای شاخص آن هستند، اقدامات لازم برای کاهش آسیب‌های بیماری را طراحی کردند.

وی افزود: در گام اول، ضد عفونی کردن معابر پرتردد، تهیه و توزیع اقلام بهداشتی در میان مردم و تهیه بسته‌های سلامت برای افراد کم‌برخوردار و نیازمندان انجام شد. در گام دوم، با توجه به ضرورت استفاده از ماسک در پیشگیری از بیماری کرونا، کمبود ماسک و بالارفتن قیمت این کالا، کارگاه‌های تولید در مساجد و پایگاه‌های محله راه‌اندازی شد.

شریفی تصریح کرد: برای راه‌اندازی این کارگاه‌ها به ابزار و تجهیزاتی نیاز بود اما متأسفانه بودجه تهیه این ابزار در وهله نخست در اختیار نبود، لذا طی طرحی با عنوان «قرض سلامتی» افراد خیّر مبالغی را به عنوان قرض به ما اهدا کردند تا بتوانیم در پایان طرح، با پول فروش ماسک، قرض آن‌ها را بازگردانیم.

مسئول گروه جهادی حضرت صاحب‌الامر(عج) ادامه داد: همچنین با استفاده از ظرفیت بانوان و آقایان داوطلب، نیروی انسانی لازم برای کارگاه‌ها تأمین شد، برای دوخت ماسک‌ها نیز از ظرفیت 15 بانوی سرپرست خانواده در محله استفاده کردیم و بابت این اقدام، حق‌الزحمه نیز به آن‌ها اختصاص دادیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در مرحله بعد با برپایی ایستگاه سلامتی در سطح شهر ری به عرضه ماسک با قیمتِ تمام‌شده اقدام کردیم و بدینوسیله رشد تصاعدی قیمت ماسک در سطح شهر را نیز شکستیم. توزیع مواد ضدعفونی کننده سطوح، توزیع روزانه دو هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده به طور رایگان در میان مردم و نیز، تست اولیه و غربالگری کرونا توسط دستگاه‌های تب‌سنجش و سنجش اکسیژن خون، از جمله اقدامات انجام‌ شده در ایستگاه‌های سلامتی بود.

شریفی اظهار کرد: پیش از ماه رمضان و در آستانه عید نوروز، 110 بسته معیشتی(با هزینه هر کدام 400 هزار تومان) به نیازمندان تحویل داده شد. پس از صدور فرمان رزمایش مواسات و همدلی و کمک مؤمنانه از سوی مقام معظم رهبری، همت مضاعفی در میان جهادگران بسیجی ایجاد شد، جهادگران در این راستا، طی طرحی که برای نیمه ماه رمضان و میلاد امام حسن مجتبی(ع) پیش‌بینی کردند، هزار و 400 بسته معیشتی تهیه و تدارک دیدند.

وی در پایان یادآوری کرد: گروه جهادی امام رضا(ع) در مسجد رضوی(تحت نظر حوزه 359 شهر ری) جهت تأمین اقلام مورد نیاز سه راه برای مشارکت همگانی پیش پای مردم قرار داد که در نوع خود ایده‌ای منحصر به فرد محسوب می‌شود.

شریفی ادامه داد: در این طرح که «سخاوت» نام گرفت، مردم علاوه بر امکان اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به گروه جهادی، این فرصت را یافتند تا با اهدای پسماند خشک منازل خود به گروه‌ جهادی و در ادامه، تبدیل نقدینگی و درآمد حاصل از بازیافت آن به خرید اقلام غذایی توسط گروه جهادی، در رزمایش همدلی و مواسات شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha