درخواست مفتی عراق از الکاظمی برای اخراج اشغالگران آمریکایی
کد خبر: 3897284
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

درخواست مفتی عراق از الکاظمی برای اخراج اشغالگران آمریکایی

شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی اعظم اهل‌سنت عراق، از مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر جدید این کشور خواست که با رغبت و شجاعت برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق تلاش کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «العهد»، شیخ مهدی الصمیدعی، امروز، 19 اردیبهشت‌ماه، با صدور بیانیه‌ای تشکیل کابینه مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر جدید عراق را تبریک گفت.
 
وی در این بیانیه از مصطفی الکاظمی خواست که موضوع زندانیان، آوارگان، بیکاران و فارغ‌التحصیلان را بررسی و تکلیف آنان را مشخص کند.

مفتی اهل سنت عراق در این بیانیه تأکید کرد: نخست‌وزیر جدید عراق باید تمامی کسانی را که فتنه‌افروزی مذهبی کرده‌اند و حامیان عناصر داعش بوده‌اند و سیاستمداران داعشی نیز هستند را بازخواست کند.

وی خطاب به مصطفی الکاظمی گفت: طی یک ماه، حمایت تمام عراقی‌ها را برای تو تضمین می‌کنیم، اما به خاطر یک مشت سیاستمدار داعشی، ملت بزرگ و تاریخ مملو از مردانگی و قهرمان عراق را ارزان مفروش.

شیخ مهدی الصمیدعی در ادامه از نخست‌وزیر جدید عراق خواست که به مطالبات ملت و معترضان این کشور اهمیت داده و آن را عملی کند.

وی در پایان پیگیری موضوع داوطلبان ملت عراق را که بر اساس فتوای جهاد، بسیج شدند و در کنار دولت مبارزه کردند، خواستار شد و تأکید کرد که باید این افراد تکریم شوند.
انتهای پیام
captcha