خدمات خیریه مساجد «هیوستون» با وجود شیوع کرونا
کد خبر: 3897393
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱

خدمات خیریه مساجد «هیوستون» با وجود شیوع کرونا

با وجود شیوع کرونا، مساجد «هیوستون»، پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت تگزاس و چهارمین شهر پرجمعیت در آمریکا، خدمات خیریه خود را به نیازمندان ارائه می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از MSN، انجمن اسلامی منطقه هیوستون در ایالت تگزاس اعلام کرد: مطابق با راهنمایی‌های مقامات بهداشتی تصمیم گرفته شد که مساجد را با وجود دستورالعمل‌های اجرایی دولت، که اجازه خدمات غیرحضوری را به آن‌ها داده است، تعطیل نگه دارد. با این همه مساجد این منطقه کمک‌های خود به نیازمندان را همچنان ادامه می‌دهند.

بنا بر اعلام انجمن اسلامی هیوستون(ISGH)، مساجد این منطقه علاوه بر اینکه مراسم مذهبی را آنلاین انجام می‌دهند، کمک‌های مالی را برای اقدامات امدادی با هدف مقابله با کرونا جمع‌آوری می‌کنند.

خدمات خیریه مساجد هیوستون با وجود شیوع کرونا

سهیل سید، رئیس انجمن اسلامی هیوستون، گفت: با کمک‌های آنلاین و سازمان‌های مختلف فعالیت‌های خیر بسیاری را انجام می‌دهیم.

سید با اشاره به اینکه مراکز اسلامی در سطح شهر برای افراد نیازمند غذا پخش می‌کنند، ادامه داد: مسلمانان معمولاً در این مدت اقدامات خیر فراوانی را انجام می‌دهند. زیرا اعتقاد دارند که پاداش تمام اعمال نیک در ماه رمضان چندین برابر است.

وی افزود:‌ برای مثال در 26 آوریل (7 اردیبهشت) انجمن اسلامی هیوستون توزیع غذا در ماه رمضان را برای جوامع نیازمند برعهده گرفت و بیش از 1400 بسته مواد غذایی را در میان مردم پخش کرد. این کار با حضور سیلوستر ترنر(Sylvester Turner)،‌ شهردار شهر هیوستون و در مسجد «آموزه‌های محمد(ص)» صورت گرفت.

ISGH که در سال 1969 تأسیس شد، مسئولیت اداره 22 مرکز اسلامی و مصلی را در سرتاسر شهر هیوستون برعهده دارد.

انتهای پیام
captcha