نام‌گذاری خیابان‌هایی در تهران با عناوین شهدای سلامت
کد خبر: 3897817
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
حق‌شناس خبر داد؛

نام‌گذاری خیابان‌هایی در تهران با عناوین شهدای سلامت

رئیس کمیسیون فرعی نام‌گذاری شورای اسلامی شهر تهران، گفت: نام‌گذاری معابر به نام ایثار‌گران کادر درمان کشور شاید کمترین کاری بود که می‌شد در تقدیر از این عزیزان انجام داد.

به گزارش ایکنا، در دویست و دوازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، صورتجلسه چهل و پنجمین نشست کمیسیون نام‌گذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران توسط محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قرائت شد.
 
حق‌شناس قبل از قرائت این نام‌گذاری‌ها گفت: کادر درمانی کشور در ایام شیوع ویروس کرونا نشان دادند که از هیچ ایثار و فداکاری فرو گذار نخواهند کرد. کادر بهداشت و درمان کشور در این ایام نشان دادند که در رابطه با انجام وظیفه تا تقدیم جانشان هم کم نمی‌گذارند و لذا کوچکترین کاری که می‌شد کرد در رابطه با بزرگداشت این عزیزان نام‌گذاری معابری به نام ایشان بود.

رئیس کمیسیون نام‌گذاری در ادامه به ذکر نام‌های پیشنهادی برای خیابان‌های مورد نظر پرداخت و گفت: میدانی بی‌نام و جدید الاحداث واقع در محدوده ۲۰ شهرداری تهران وجود دارد که به نام امام هادی‌(ع) مزین می‌گردد.(این پیشنهاد به اتفاق آراء به تصویب رسید).

حق‌شناس ادامه داد: پیشنهاد دوم، خیابانی در ادامه خیابان شهید فدائی در محدوده ۲۰ شهرداری تهران بود که به‌ نام پیشنهادی شهید محسن بهرامی نام‌گذاری شد.(این پیشنهاد به اتفاق آراء به تصویب شد)؛ پیشنهاد‌های بعدی مربوط به خیابان زرافشان شمالی در محدوده  ۲ شهرداری تهران بود که به نام پیشنهادی شهیدان سلامت نام‌گذاری شد. همچنین پیشنهاد نام‌گذاری خیابان زرافشان جنوبی در محدوده ۲ شهرداری تهران به‌ نام زرافشان مطرح شد که اعضای شورا پیشنهاد بازگشت به کمیسیون برای بررسی بیشتر را مطرح کردند.

وی در ادامه این جلسه خیابان سوم در محدوده بلوار ایوانک زرافشان شمالی در منطقه ۲ شهرداری تهران را به نام پیشنهادی حبیب‌الله پیروی، پزشک بزرگ بیمار‌های عروقی مطرح کرد. (این پیشنهاد با ۱۷ نفر از حاضرین با ۹رأی موافق، ۳ نفر رأی نداده و ۴ مخالف به تصویب رسید).

این عضو شورای شهر افزود: خیابان پنجم در محدوده بلوار ایوانک زرافشان شمالی در منطقه ۲ شهرداری تهران به نام پیشنهادی دکتر مهدی وریجی(با حفظ شماره) است.(این پیشنهاد با ۱۸ نفر از حاضران با ۱۶ موافق و یک رأی نداده به تصویب رسید)؛ خیابان هفتم در محدوده بلوار ایوانک زرافشان شمالی در منطقه ۲ شهرداری تهران هم به‌ نام پیشنهادی پرستار نرجس خانعلی‌زاده، اولین پرستار شهیده لاهیجانی از دیگر پیشنهادات در این صورتجلسه بود که این پیشنهاد از ۱۷ نفر از حاضران با ۱۴ رأی موافق، 2 نفر رای نداده و ۱ نفر مخالف به تصویب رسید.

حق‌شناس ادامه داد:‌ بلوار آزادگان واقع در منطقه ۶ شهرداری تهران به‌ نام پیشنهادی عباس یمینی شریف نیز به اتفاق آراء تصویب شد. موارد بعدی پیشنهادات در حوزه پهنه رودکی بود؛ که یکی از این این پیشنهادات در بوستان ارفع در محدوده خیابان حافظ واقع در منطقه ۱۱ شهرداری تهران است که پیشنهاد شد خیابان یکم این بوستان به بنام پیشنهادی لوریس چکناواریان تغییر نام یابد که با حداکثر آراء حاضران به تصویب رسید.
 
به گزارش ایکنا؛ در خاتمه این جلسه تغییر نام بلوار شاهد واقع در منطقه ۱۵ شهرداری تهران به نام پیشنهادی شهیدان سجادیان و کوچه فروردین در محدوده خیابان شهید کلاهدوز واقع در منطقه ۳ شهرداری تهران به‌نام پیشنهادی اکبر زنجانپور(از چهره‌های معاصر تئاتر ایران) با حداکثر آراء حاضران در جلسه به تصویب رسید.
انتهای پیام
captcha