انجام روزانه ۵۰۰ تست کرونا در کرمانشاه
کد خبر: 3897936
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵

انجام روزانه ۵۰۰ تست کرونا در کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: روزانه حدود ۵۰۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه به نقل از علوم پزشکی کرمانشاه، محمودرضا مرادی گفت: روزانه حدود ۵۰۰ تست کرونا در استان کرمانشاه انجام می‌شود، تلاش داریم این تعداد را به هزار آزمایش در روز برسانیم.

وی افزود: از هشتم فروردین ماه امسال انجام تست PCR کرونا برای بیماران سرپایی کم علامت و افراد مشکوک در دو استان کرمانشاه و زنجان آغاز شد و هر روزه بر تعداد این آزمایشات در استان افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این آزمایش برای افرادی انجام می‌شود که یا کم علامت بوده و یا با افراد مبتلایان به کرونا در تماس هستند، تا بتوانیم از این طریق مبتلایان بی علامت و کم علامت کرونا را در استان شناسایی کنیم.

مرادی با بیان اینکه هدف از شناسایی این افراد، قرنطینه و ایزوله کردن آنهاست تا از این طریق بتوانیم به نحو مؤثری بیماری را در سطح جامعه کنترل کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود و تلاش داریم تا این تعداد را به روزانه یک هزار مورد برسانیم.

وی بیان داشت: هرچه انجام آزمایشات و بیماریابی کرونا تقویت شود، کنترل این بیماری در سطح جامعه هم بهبود می‌یابد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با ادامه ترددهای غیرضروری با افزایش مبتلایان مواجه می‌شویم و مردم باید بدانند که کرونا هنوز در سطح جامعه جولان می‌دهد و باید مراقبت‌های بهداشتی را با دقت بیشتری انجام دهند.

مرادی عنوان کرد: متأسفانه مردم این روزها مثل شرایط عادی تردد می‌کنند و این امر می‌تواند زنگ خطری برای همه باشد و با ادامه این روند افزایش مبتلایان را شاهد خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد مبتلایان بستری کرونا در استان وضعیت ثابتی دارد، اما هیچ چیزی قابل اطمینان نیست که این روند ادامه داشته باشد و اگر مردم احتیاط نکنند، قطعاً افزایش مبتلایان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha