تشکیل پویش احیای مسابقات معارفی
کد خبر: 3898069
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲

تشکیل پویش احیای مسابقات معارفی

پویش احیای مسابقات معارفی از چند روز قبل و به دنبال اعمال برخی تغییرات در چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن شکل گرفته و اصلی‌ترین مطالبه آن نیز بازگشت این مسابقات به رقابت‌های سراسری قرآن، که هر ساله به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، است.

ایکنا مسابقات معارفی

به گزارش ایکنا، پس از اینکه مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، از اعمال برخی تغییرات در چهل‌وسومین دوره مسابقات سراسری قرآن و حذف برخی رشته‌ها در این رویداد خبر داد، حال به نظر می‌رسد اولین موضع‌گیری‌ها در برابر این تغییرات شکل گرفته است و تا حدودی قابل پیش‌بینی بود.

این اعلام موضع در قالب پویشی با عنوان «احیای مسابقات معارفی» از اوایل این هفته شکل گرفته و تعداد اعضای آن به 200 نفر نزدیک شده است و شامل افرادی از اساتید قرآن و حدیث، شرکت‌کنندگان این مسابقات در ادوار گذشته و دنبال‌کنندگان این رقابت‌هاست.


بیشتر ببینید و بخوانید:


در بخشی از پیامی که این پویش پس از اعلام موجودیت انتشار داده، آمده است: به لطف الهی و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در راستای تقویت فرهنگ فهم معارف قرآن و حدیث، به ویژه معارف عظیم نهج‌البلاغه از سه سال پیش، دو رشته حفظ موضوعی قرآن کریم و حفظ و معارف حدیث (نهج‌البلاغه) به رشته‎های مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف جمهوری اسلامی ایران افزوده شد و موجی از اشتیاق و انس عموم مردم را به معارف قرآن و حدیث به راه انداخت.

بسیاری به بهانه حضور در این مسابقات با معارف ناب و کاربردی قرآن و حدیث آشنا شده و دیگران را نیز به این مسیر تشویق کرده‌اند. البته گاهی نقدهایی هم به چگونگی برگزاری مسابقات یا مراحل آن وجود داشت، اما اصل برگزاری آن اقدامی مبارک و قابل تقدیر بود.

متأسفانه امسال این دو رشته جذاب، کاربردی و تأثیرگذار از فهرست رشته‎های مسابقات اوقاف حذف شده است. به رسم وظیفه و برای نشر معارف قرآن و حدیث، «پویش احیای مسابقات معارفی حفظ موضوعی قرآن و حفظ و معارف نهج‌البلاغه» راه‌اندازی می‌شود تا در به ثمر نشستن حرکتی که معارف قرآن و حدیث را در ام‌القرآی جهان اسلام از غربت برون آرد، سهیم بوده و بخشی از دِینی را که به معارف حیات‎بخش قرآن و نهج‌البلاغه دارد ادا کند. این پویش اطلاعیه‌ها و مطالبات خود را از طریق تلگرام و ایتا اطلاع‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام
captcha