تروریست‌ها از آیات قرآن استفاده ابزاری می‌کنند
کد خبر: 3898080
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
استاد دانشگاه الازهر:

تروریست‌ها از آیات قرآن استفاده ابزاری می‌کنند

استاد فقه تطبیقی دانشگاه الازهر مصر گفت: در حال حاضر گروه‌های تروریستی از آیات قرآن کریم برای نشر افکار غلط خود استفاده ابزاری می‌کنند و آیات قرآن را بازیچه خود برای رسیدن به مقاصد مجرمانه قرار داده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از «بوابة الاهرام»، «سعد‌الدین الهلالی»، استاد فقه تطبیقی دانشگاه الازهر، در گفت‌وگوی تلفنی با یک برنامه تلویزیونی در شبکه اول تلویزیون مصر تأکید کرد: تروریست‌ها اکنون افکار و اندیشه‌های مجرمانه خود را با عنوان «لماذا یقاتلوننا» (چرا ما را می‌کُشند) ترویج می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه تروریست‌ها با دین تجارت می‌کنند، افزود: تروریست‌ها از آیات قرآن برای دروغ‌ها و تهمت‌های خود استفاده می‌کنند؛ لذا دولت مصر باید با تروریسم مبارزه کند، چرا که آنان ما را از انجام سنت خداوند که آبادسازی سرزمین است منع کرده و از حق افراد برای کنکاش در دین جلوگیری می‌کنند.
 
در همین رابطه، شیخ احمد المالکی، محقق الازهر، نیز در گفت‌وگوی تصویری با شبکه ماهواره‌ای «اکسترا نیوز» گفت: گروه‌های تروریستی و تکفیری مفاهیم دین اسلام را درک نمی‌کنند و فرصت آموختن آنها را از دست داده‌اند. آنان آیات قرآن را طبق هوی و هوس خود و برای رسیدن به خواسته‌های خود تفسیر می‌کنند.
 
المالکی تأکید کرد: تکفیری‌ها قرآن کریم را به اشتباه می‌فهمند و تفسیر به رأی می‌کنند. بنابراین باید از آلوده شدن ذهن و تصور نسل جوان به اندیشه‌های تکفیری جلوگیری کنیم. 
انتهای پیام
captcha