فراخوان و ضوابط عضوگیری جدید طرح «اسوه» اعلام شد
کد خبر: 3898097
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

فراخوان و ضوابط عضوگیری جدید طرح «اسوه» اعلام شد

مسئول طرح اسوه از انتشار فراخوان عضوگیری جدید این طرح قرآنی خبر داد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان خرداد سال جاری به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

ارسالی/////فراخوان عضوگیری جدید طرح «اسوه» اعلام شد/ ثبت نام تا پایان خردادماه

به گزارش ایکنا، نشست خبری عضوگیری جدید طرح «اسوه» صبح امروز، 22 اردیبهشت‌ماه، با حضور محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن و مسئول این طرح، به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری و پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید از سوی یکی از قراء طرح اسوه، محمدتقی میرزاجانی اظهار کرد: این طرح با هدف آموزش و تربیت قاریان و حافظان برجسته و نیز مبلغان متدین انقلابی با رویکرد معرفی الگوهای موفق در سطوح ملی و بین‌المللی به همت جامعه فرهنگی، قرآنی عصر و همکاری شورای عالی قرآن از سال 93 آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: مخاطبان این طرح نوجوانان قاری و حافظ کل هستند. البته در فرایند آموزشی و تربیتی این افراد از هشت سال پیش به تدریج به سن جوانی رسیدند و هم‌اکنون نام دقیق این طرح، طرح آموزشی، تربیتی قاریان و حافظان ممتاز نوجوان و جوان قرآن کریم «اسوه» است.

میرزاجانی افزود: در حال حاضر تعداد 60 نفر به عنوان عضو ثابت و رسمی و تعداد 30 نفر نیز به صورت عضو افتخاری طرح را همراهی می‌کنند. همچنین، در طول سال نیز دو دوره حضوری (یک دوره در تابستان و یک دوره در زمستان) برای این عزیزان پیش‌بینی شده است. البته در طول سال نیز برنامه‌های مختلف غیر حضوری شامل برنامه‌های مجازی و ... برای اعضای طرح در نظر گرفته می‌شود.

مسئول طرح اسوه با اشاره به توفیقات این طرح قرآنی، بیان کرد: شاید بزرگترین این توفیقات، رشد محسوس شخصیتی و معرفتی قاریان و حافظان عزیز ماست که این موضوع برای ما یک اصل است. همچنین، ورود به عرصه‌های اجتماعی برای اعضای طرح نیز به تدریج رخ می‌دهد و عزیزان ما در طرح اسوه در حال ورود به عرصه‌های اجتماعی هستند که حضور سال گذشته ایشان در استان گلستان و انجام برنامه‌های جهادی و قرآنی از جمله این موارد محسوب می‌شود و این نویددهنده تربیت یک نسل قرآنی متدین و جهادی در کشور است.

وی تصریح کرد: کسب رتبه‌های برتر در مسابقات ملی و بین‌المللی، دریافت گواهینامه طرح ارزیابی قاریان و مدرسان، تلاوت در شبکه‌های صدا و سیما، توفیق حفظ کل یا حفظ اجزائی از قرآن توسط قاریان عضو، تلاوت تعدادی از اعضا در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، تألیف چندین عنوان کتاب در موضوعات تخصصی تلاوت قرآن و معارف دینی در چارچوب سرفصل‌های درسی طرح اسوه و ... از جمله توفیقاتی است که از اجرای طرح اسوه حاصل شده است.

میرزاجانی افزود: توجه جدی نسبت به استفاده از امکانات و ابزار مجازی در برگزاری برنامه‌ها و جلسات که به صورت برخط و همراه با نظمی خاص به صورت هفتگی در چند نوبت و چند کلاس برگزار می‌شود از دیگر توفیقات طرح اسوه است. این طرح در این موضوع یعنی بهره‌گیری از امکانات مجازی یکی از مجموعه‌های پیش‌گام قرآنی کشور است که حتی از یک سال گذشته و پیش از بروز مسائلی همچون شیوع کرونا و ... آغاز شده بود.

مسئول طرح اسوه از تلاش و زحمات مجموعه‌های ‌دست‌اندرکار این طرح همچون جامعه فرهنگی ـ قرآنی عصر، شورای عالی قرآن، اساتید و مربیان طرح اسوه در بخش‌های تربیتی و آموزشی، مدیران و مسئولان طرح، اساتید و مربیان قاریان و حافظان عضو طرح در شهرستان‌های محل سکونت ایشان و نیز خانواده‌های دغدغه‌مند اعضای طرح تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا، وی با اشاره به فراخوان جدید طرح اسوه، اظهار کرد: طرح اسوه هر دو سال یکبار فراخوان جذب جدید خود را اعلام و از بین قاریان و حافظان ممتاز و نخبه زیر 12 سال عضوگیری می‌کند. امسال نیز عزیزان علاقه‌مند فرصت دارند تا پایان خرداد سال جاری به نشانی اینترنتی طرح اسوه www.osveh.valasr.net مراجعه و پس از مطالعه ضوابط عمومی و اختصاصی، به ثبت‌نام و ارسال اثر اقدام کنند.

مسئول طرح اسوه گفت: اطلاع‌رسانی گسترده‌ای را برای حضور علاقه‌مندان در طرح اسوه از طریق رسانه‌ ملی، خبرگزاری‌ها و سایر روش‌های اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، انجام خواهیم داد. همچنین، از اساتید قرآنی سراسر کشور درخواست می‌کنیم که چنانچه با چنین پدیده‌ها و نخبگان قرآنی آشنا هستند، ایشان را ترغیب برای ثبت‌نام کنند.

وی افزود: قاریان نوجوان باید در هنگام ثبت‌نام یکی از قطعاتی که مشخص شده(قرائت تحقیق)، تقلید کرده و صوت آن را برای ما ارسال کنند. حافظان قرآن زیر 12 سال نیز باید یکی از قطعات تلاوت ترتیلی که در سایت بارگذاری شده را انتخاب و تقلید کرده و صوت خود را ارسال کنند.

میرزاجانی اظهار کرد: پس از اتمام زمان ثبت‌نام، آثار ارسالی از سوی اساتید و داوران مبرز کشور ارزیابی می‌شو‌ند و منتخبان در مرحله بعدی در یک مصاحبه حضوری حاضر خواهند شد. همچنین، پس از اینکه این عزیزان موفق شوند تا این مراحل را پشت سر گذارند، مجوز عضویت آزمایشی طرح اسوه را دریافت می‌کنند که این عضویت به صورت آزمایشی و یک ساله (دو ترم) است و اگر پس از این مدت یک سال توانمندی این عزیزان احراز شود، عضویت ایشان از آزمایشی به رسمی و ثابت تبدیل خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری و پس از پخش کلیپی درباره اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در طرح اسوه، مسئول طرح در پاسخ به سؤال ایکنا درباره دوره گذشته طرح اسوه و برنامه‌هایی که طی سال گذشته در دستور کار این طرح قرآنی قرار گرفت، بیان کرد: دوره یازدهم و دوازدهم طرح اسوه را در سال گذشته پشت سر گذاشتیم. دوره یازدهم طرح طی اواخر فصل تابستان و به مدت 15 تا 20 روز در استان گلستان برگزار شد. البته بخش آموزشی این دوره پیش از اعزام به استان گلستان به صورت مجازی در تهران انجام شد و سپس، اعضای طرح به گلستان اعزام شدند که برنامه‌های مختلف و مؤثری همچون تلاوت قرآن، برگزاری محافل قرآنی و حضور در برنامه‌های جهادی را که بسیار نیز تأثیرگذار بود، انجام دادند.

وی ادامه داد: همچنین، دوره دوازدهم طرح اسوه نیز که طبق زمان‌بندی باید در اسفندماه برگزار می‌شد، با موضوع شیوع کرونا همزمان شد که به همین دلیل مجبور شدیم این دوره را مجازی برگزار کنیم که اجرای این دوره نیز علیرغم اینکه مجازی برگزار شد، کاملاً رضایت‌بخش بود.

میرزاجانی در رابطه با مسئله پشتیبانی و هزینه طرح قرآنی اسوه نیز اظهار کرد: جامعه فرهنگی ـ قرآنی عصر موضوع پشتیبانی و هزینه مالی این طرح قرآنی را برعهده دارد که با همکاری شورای عالی قرآن به این امر اقدام می‌کند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
علی حزابی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۰۶ - ۱۲:۴۹
3
4
نظری ندارم
محمدرضاتنکابنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۹:۰۳
0
0
خیلی خوبه
captcha