برپایی مراسم لیالی‌ قدر در ۱۰۰۰ مسجد استان مرکزی
کد خبر: 3898354
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱

برپایی مراسم لیالی‌ قدر در ۱۰۰۰ مسجد استان مرکزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: استان دارای ۲۲۰۰ مسجد است و پیش‌بینی ما این است که در بیش از 1000 مسجد ضمن رعایت موازین بهداشتی مراسم لیالی‌قدر برپا شود.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی مساجد، اماکن اقامه نماز جمعه، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه مجاز هستند مراسم شب‌های قدر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان محدود برگزار کنند.

وی رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم را مورد تأکید قرار داد و افزود: باوجود اینکه همه اماکن متبرکه برای برگزاری این مراسم لیالی قدر مجاز هستند، اما پیشنهاد این است مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متقاضی برگزاری این مراسم ابتدا شرایط خود را بسنجد و سپس اگر امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آنان وجود دارد، برگزاری مراسم شب قدر در آن مکان را به افراد اعلام کنند.

این مقام مسئول با اشاره به این نکته که در ابتدا تنها اماکن برپاکننده نماز جمعه مجاز به برگزاری لیالی‌قدر بودند، اضافه کرد: طبق دستور ستادملی مقابله با کرونا مصلی‌ها، مساجد و بقاع متبرکه مجاز به برگزاری مراسم شب‌های قدر هستند و انجام سایر برنامه‌های مذهبی از قبیل برگزاری نماز جماعت به صورت رسمی اعلام نشده است.

حجت‌الاسلام قربان‌پور افزود: این تصمیم که همه اماکن متبرکه کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند مراسم‌های شب‌های قدر را برگزار کنند، با توجه به اهمیت این شب‌ها اتخاذ شد و امیدست با رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی از سمت مردم، در آینده شاهد برگزاری سایر مراسم‌های مذهبی در این اماکن باشیم.

وی با بیان اینکه شرایط برگزاری مراسم‌ لیالی‌قدر در استان فراهم است، مصلی بیت‌المقدس امامزاده محمد عابد(ع) به‌عنوان دو مکان اصلی برگزارکننده مراسم‌های مذهبی شهر اراک دانست.

حجت‌الاسلام قربان‌پور ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ممکن است این ظرفیت برای مردم و مساجد وجود نداشته باشند که افراد بتوانند به صورت فشرده و در نزدیکی یکدیگر بنشینند، به منظور رعایت نکات بهداشتی مردم می‌توانند از فضاهای باز اطراف مسجد، پارک‌ها و سایر اماکن استفاده کنند.

وی گفت: روزه‌داران دقت داشته باشند جهت حضور در مسجد از قبل وضو گرفته و لوازمی همچون سجاده، مهر، چادر، مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش را حتما به همراه داشته باشند. همچنین تقاضای ما از بیماران قلبی، تنفسی، دیابتی و دیگر بیماران زمینه‌ای که امکان ابتلا به بیماری در آنان شدیدتر است خواهش داریم جهت حفظ سلامتی از طریق رسانه ملی این مراسم معنوی را دنبال کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان گفت: نزدیک به 2200 مسجد در استان فعال هستند که از این تعداد بیش از 1000مسجد پذیرای روزه‌داران با حداقل 25 درصد جمعیت فضای مسجد هستند، علاوه‌بر بیماران زمینه‌ای که بهتر است دراین مراسم حضور نداشته باشند، والدین با استفاده از ماسک و دستکش از کودکان خود در برابر بیماری مراقبت کنند.

انتهای پیام
captcha