آشنایی با مرکز شبانه‌روزی حفظ امام حسن مجتبی(ع) بیت‌الاحزان
کد خبر: 3898403
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰

آشنایی با مرکز شبانه‌روزی حفظ امام حسن مجتبی(ع) بیت‌الاحزان

مرکز شبانه‌روزی حفظ و تفسیر قرآن امام حسن مجتبی(ع) وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان است که گزارشی اجمالی از فعالیت‌ آن ارائه می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، مرکز شبانه‌روزی حفظ و تفسیر یکساله قرآن امام حسن مجتبی(ع) در روستای قرآنی لای خرمی شهرستان استهبان استان فارس قرار دارد.

روستایی در 170 کیلومتری شرق شیراز، حوالی استهبان فارس با جمعیت بومی 20 تا 30 نفر و سکونت 10 خانوار که پذیرای نخستین مرکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی بیت‌الاحزان شد که پس از چند سال تلاش مؤسسه مرکزی و حمایت اهالی و خیراندیشان ساکن روستا، صاحب ساختمان مستقل شده است.

هرساله قرآن‌آموزان زیادی از اقصی نقاط کشور و برخی کشورهای خارجی در این روستا موفق به حفظ کل قرآن می‌شوند به گونه‌ای که این روستا هرساله پذیرای جمعیتی دو برابر جمعیت ساکنان بومی خود است.

از جمله اساتید این مرکز می‌توان به نوید رزمجو، نفر اول مسابقات اوقاف در رشته حفظ 20 جزء، رتبه چهارم و پنجم مسابقات کشوری اوقاف در رشته حفظ کل، رتبه اول حفظ کل وزارت کار و رفاه اجتماعی و نفر اول حفظ کل وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد.

اساتید و مدیران تمامی مراکز شبانه‌روزی بیت‌الاحزان از این مرکز فارغ التحفیظ شده‌اند که برخی از این حافظان که منشأ تحول و اثرگذاری در گسترش فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور شده‌اند، شامل محسن قیصری، مدیر مراکز شبانه‌روزی مشهد، بیرجند و تهران و معاون آموزش طرح ملی رحله؛ مجتبی فردفانی، رتبه نخست رشته حفظ مسابقات بین المللی قرآن کریم تهران؛ مجتبی علیرضالو، نماینده منتخب ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور امارات متحده عربی؛ محمد مروج کاشانی، مؤسس و مسئول مرکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی ثامن‌الحجج(ع) مشهد و عبدالمهدی برامسی، استاد حفظ مرکز شبانه‌روزی با تربیت 100 حافظ کل قرآن و نزدیک به 200 حافظ اجزاء است که همچنان زمینه تربیت نیرو و اعزام به سایر نقاط کشور همچنان ادامه دارد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از این مرکز و ثبت‌نام در دوره‌های آن می‌توانند با شماره 09171560129 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha