دهکده‌ چارک و اجرای طرح «دورهمی قرآنی»
کد خبر: 3898442
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷

دهکده‌ چارک و اجرای طرح «دورهمی قرآنی»

طرح دورهمی قرآنی از سوی مؤسسه فرهنگی ثقلین در روستای چارک استان بوشهر با همکاری قاریان ممتاز در ایام ماه رمضان اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت ثقلین در روستای چارک استان بوشهر، واقع شده است. این مؤسسه از سال 1391 با کسب مجوز از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فعالیت فرهنگی و قرآنی را آغاز کرد.

روستای قرآنی چارک در ۷۵ کیلومتری مسیر بوشهر به عسلویه و در شهرستان دشتی واقع شده است. این روستا به عنوان «دهکده قرآنی» و همچنین در طرح دهیاری روستایی به عنوان «شاخص قرآنی» شناخته شده است.

فعالیت‌هایی قرآنی در این روستا از جلسات خانگی و مکتب‌خانه‌های قدیم آغاز و آموزش قرآن به صورت سنتی برای علاقه‌مندان به شیوه‌ای خاص ارائه می‌شد که با استقبال خوبی همراه بود.

مؤسسه قرآنی ثقلین با هدف انس مردم با قرآن، در زمینه تخصصی قرائت قرآن کریم و تربیت نونهالان مستعد قرآنی در مناطق جنوبی استان حضور یافته و با شناسایی آنان به آموزش می‌پردازد. روستای چارک بیش از 40 قاری ممتاز دارد.

سیدطه حسینی از فعالان قرآنی این روستا که از قاریان ممتاز نیز محسوب می‌شود، برای آموزش نوجوانان در مناطق حضور پیدا کرده و به ارائه آموزش قرآن و اصول قرائت قرآن کریم می‌پردازد.

مؤسسه ثقلین پس از شیوع کرونا، آموزش‌های خود را از طریق فضای مجازی برای قرآن‌آموزان و علاقه‌مندان برپا کرد. همچنین در کنار آموزش‌، اقدام به راه‌اندازی و اجرای طرح «دورهمی قرآنی» برای خانواده‌های روستا کرده است.

طرح دورهمی قرآنی به این روش اجرا می‌شود که پس از اعلام درخواست و هماهنگی خانواده‌ها، 10 قاری هر شب، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در 10 منزل حضور پیدا کرده و به قرائت قرآن، دعای افتتاح و ذکر دعای توسل در میان اعضاء آن خانواده می‌پردازند. این کار در جهت انس هر چه بیشتر با قرآن کریم در ایام کرونا انجام می‌شود.

این روستا با جمعیت یک هزار نفری، 250 خانواده را در خود جای داده است. مؤسسه ثقلین با کمک‌های مردم و حمایت مسئولان دولتی احداث شده است.

انتهای پیام
captcha