آماده‌باش در افغانستان / ضرورت واکنش سازمان‌های حقوق بشری به جنایات اخیر
کد خبر: 3898528
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۷

آماده‌باش در افغانستان / ضرورت واکنش سازمان‌های حقوق بشری به جنایات اخیر

اشرف غنی در واکنش به حملات امروز کابل و ننگرهار به نیروهای امنیتی افغانستان دستور داد تا از حالت دفاعی به تهاجمی تغییر وضعیت دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اشرف غنی در واکنش به حملات امروز، 24 اردیبهشت کابل و ننگرهار به نیروهای امنیتی افغانستان دستور داد تا از حالت دفاعی به تهاجمی تغییر وضعیت دهند.

وی‌ به این نیروها دستور داد که حملاتشان را بر گروه طالبان و سایر گروه‌های تروریستی از سر گیرند.

وزارت کشور افغانستان نیز حمله به بیمارستان دشت برچی را جنایت ضد بشری دانست و از سازمان‌های ملی و بین‌المللی حقوق بشری خواست تا این جنایت را به گونه جدی محکوم کنند.

با گذشت سه‌ونیم ساعت از آغاز حمله، صدای تیراندازی از محل رویداد به صورت وقفه‌ای شنیده می‌شود. وزارت صحت(بهداشت) نیز گفته است که هشت زخمی از محل رویداد به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند. شاهدان عینی آمار تلفات را بیش از عدد اعلام شده می‌گویند. در اعلامیه‌ این وزارت آمده است که حوالی ساعت 10:00 صبح امروز مهاجمان مسلح بر این بیمارستان حمله کردند. به نقل از اعلامیه، نیروهای  پلیس در نخستین دقایق این حمله به صحنه حادثه اعزام شدند.

وزارت كشور افغانستان گفته است که تا کنون یک مهاجم در درگیری با نیروهای امنیتی از پا درآمده و محل حادثه نیز به‌گونه‌ای کامل از وجود مهاجمان پاک‌سازی شده است.

این وزارت افزوده است که عملیات پاک‌سازی جریان دارد و تا کنون بیش از 80 غیرنظامی به اضافه شماری از کارمندان، کودکان و زنان از این رویداد نجات داده شده‌اند.

وزارت کشور افغانستان این حمله را جنایت ضد بشری دانسته از سازمان‌های ملی و بین‌المللی حقوق بشری نیز خواسته است که این گونه جنایات را به صورت جدی دنبال کنند.

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. 

در دو حمله‌ای که امروز به بیمارستانی در کابل و یک مراسم تشییع جنازه در ولایت ننگرهار صورت گرفت، دست‌کم 40 نفر کشته و 84 نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند. اکثر کشته‌شدگان غیرنظامی هستند.

تاکنون مسئولیت این دو حمله را شخص و یا گروهی بر عهده نگرفته است.

انتهای پیام
captcha