شرکت 40 هزار نفر در مسابقه پیامکی قرآن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور
کد خبر: 3898773
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰

شرکت 40 هزار نفر در مسابقه پیامکی قرآن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از ارسال 40 هزار پیامک از سوی علاقمندان داخل استان و سایر استان‌های کشور به مسابقه پیامکی قرآن کریم مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تا پایان روز پانزدهم ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسین شهسواری،  معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه پیامکی قرآن کریم با رعایت تمام اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی که 24 اردیبهشت‌ماه در در نمازخانه این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: به واسطه شیوع ویروس کرونا مسابقات قرآن توسط مرکز بزرگ اسلامی در ماه مبارک رمضان امسال با شیوه جدید و با بهره گیری از توان و ظرفیت شبکه استانی صدا و سیما در حال برگزاری است.
وی در مورد نحوه برگزاری این مسابقه قرآن افزود: هر روز برنامه جزءخوانی قرآن از شبکه استانی پخش می‌شود و یک سؤال چهار گزینه‌ای از همان جزء انتخاب و از طریق صدا و سیما به اطلاع مخاطبان می‌رسد.
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور عنوان کرد: هر روز به ۵ نفر از کسانی که به سوال مطرح شده پاسخ درست بدهند به قید قرعه جوایزی از سوی مرکز بزرگ اسلامی اهدا می‌شود.
وی اعلام کرد: اگر تعداد شرکت کنندگان از 5 هزار نفر در روز بیشتر باشد تعداد نفرات برتر به ازای هر هزار نفر یک نفر تعیین می‌شود.
حجت‌الاسلام شهسواری با بیان اینکه این مسابقات تا پایان ماه رمضان ادامه دارد، گفت: از آغاز این مسابقه که از روز دوم ماه مبارک رمضان شروع شده تا پایان روز 15 ماه رمضان در مجموع 40 هزار پیامک از داخل استان و حتی سایر استان‌ها به دست ما رسیده است.
وی افزود: در مسابقه پیامکی قرآن مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور شرکت‌کنندگانی از استان‌های اصفهان، کرج، رشت، خراسان جنوبی، رضوی، آذربایجان شرقی و غربی شرکت کرده‌اند.
معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور یادآور شد: طی این برنامه از 32 نفر از برگزیدگانی که مربوط به شهر سنندج هستند با اهدای جایزه نقدی و 2 جلد کتاب شامل آیات موضوعی بیانیه گام دوم انقلاب و کتاب آشنایی با جزء 15 قرآن کریم تجلیل خواهد شد.
قرآن کریم رشته اتصال بندگان با خداوند است
حجت‌الاسلام سعید عسکری، سرپرست دبیرخانه ائمه جمعه استان کردستان در ادامه این مراسم گفت: قرآن کریم حبل‌الله متین و رشته اتصال بندگان با خداوند تبارک و تعالی است.
وی به عظمت قرآن کریم از دیدگاه اسلام و پیامبر(ص) اشاره و بیان کرد: پیامبراکرم صلی الله علیه فرمودند:«ای مردم، من دو امانت گرانبها در میان شما قرار می دهم و این دو هرگز از هم جدا نخواهند شد تا روز قیامت در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند. این دو امانت گران بها، یکی قرآن است و دیگری اهل بیت و عترت من، از آنها پیشی نگیرید که دچار پراکندگی می‌شوید و از آن‌ها کوتاهی نکنید که هلاک خواهید شد».
حجت‌الاسلام عسکری افزود: از بُعد سیاسی این کتاب آسمانی آنقدر مهم است که دشمنان تنها راه مقابله و در سلطه کشیدن مسلمانان را دور کردن آنها از قرآن و عترت در سمینارهای مختلف بیان می‌کنند.
وی اعلام کرد: در یکی از همین سمینارها یکی از اندیشمندان اروپایی قرآن را در دست گرفته و گفت اگر بتوانیم این کتاب آسمانی را از میان آنها برداریم شکست جهان اسلام حتمی است.
سرپرست دبیرخانه ائمه جمعه استان کردستان با تأکید براینکه دشمنان اسلام این آرزو را به گور می‌برند، عنوان کرد: قرآن کتاب آسمانی و معجزه پیامبر مکرم اسلام است، تجربه نشان داده در طول تاریخ اسلام هرکس خواسته با این کتاب دشمنی کند شکست خورده است.
انتهای پیام
captcha