شهید بدرالدین دوشادوش سردار سلیمانی می‌جنگید / هدف ایران؛ جلوگیری از سیطره آمریکا و اسرائیل بر سوریه
کد خبر: 3898799
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
سیدحسن نصرالله:

شهید بدرالدین دوشادوش سردار سلیمانی می‌جنگید / هدف ایران؛ جلوگیری از سیطره آمریکا و اسرائیل بر سوریه

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت سیدمصطفی بدرالدین (سید ذوالفقار) گفت که وی فرمانده مقاومت در جنگ سوریه بود و دوشادوش شهید سردار سلیمانی علیه تروریسم می‌جنگید.

به گزارش ایکنا؛ «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز، چهارشنبه به مناسبت سالروز شهادت «سیدمصطفی بدرالدین»، از فرماندهان بزرگ مقاومت سخنرانی کرد.

سید‌حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود سالروز ضربت خوردن و شهادت حضرت علی(ع) به دست یکی از خوارج را به مسلمانان و شیعیان تسلیت و روز جهانی پرستار را به همه پرستاران تهنیت گفت.

وی با بیان اینکه پدیده خطرناک تکفیری در گذشته هم بوده است، تأکید کرد که امیر المومنین(ع) اولین کسی بود که در برابر پدیده خطر تکفیری در جهان اسلام ایستاد.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه سالروز شهادت سید‌مصطفی بدرالدین معروف به سید‌ذوالفقار را به خانواده این شهید مقاومت به ویژه مادر، همسر و دختران وی تسلیت و تهنیت گفت و درباره ویژگی‌های این شهید خاطر‌نشان کرد سید‌ذوالفقار روحیه‌ای قوی داشت و همین خصوصیات وی باعث شد تا وی همیشه به پیروزی خود اعتماد داشته باشد.

سید‌حسن نصرالله تأکید کرد که مقاومت طی سال‌های اخیر با چالش‌هایی بزرگ مواجه شده که با وجود آن شاهد اقتدار شهید بدرالدین بودیم.

دبیرکل حزب‌الله به نقش مهم سید‌مصطفی بدرالدین در جنگ با تروریسم در سوریه اشاره کرد و گفت که سید‌ذوالفقار پس از آغاز بحران سوریه در سال 2011، نماینده ما در کنار برادران سوری و ایرانی بود.

سید‌حسن نصرالله تصریح کرد: سید‌ذوالفقار، فرمانده مقاومت در جنگ سوریه بود و دوشادوش شهید سردار سلیمانی علیه تروریسم می‌جنگید.

وی تأکید کرد که سوریه نقش محوری و نه حاشیه‌ای در جهان عرب داشت و سناریوی آمریکایی، سعودی و صهیونیستی این بود که سوریه را تحت هیمنه و سلطه خود ببرند تا اسرائیل را به رسمیت بشناسد و فلسطین را کنار بگذارد.

سیدحسن نصرالله افزود: ما امسال و سال‌های اخیر شاهد بی‌اعتنایی نظام عربی به موضوع فلسطین و قدس اشغالی هستیم. حجم خطراتی که فلسطین، سوریه، لبنان و مقاومت را تهدید می‌کرد، باعث شد که ما برای مقابله با سناریوی آمریکایی و توطئه صهیونیستی به سمت سوریه برویم.

نصرالله با تأکید بر ارزیابی درست مقاومت لبنان و ایران از شرایط سوریه گفت که دولت سوریه به ریاست اسد با فداکاری نیروهای مقاومت در برابر این سناریوها ایستاده و در مسایل سیاسی نیز با وجود همه فشارها و محاصره و جنگ‌های روانی طی ساله‌های گذشته، موفق عمل کرده است.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: همه کسانی که دیروز ایران، سوریه، ونزوئلا، غزه و یمن را محاصره می‌کردند، امروز خود از تبعات و صدمات ویروس کرونا رنج می‌برند.

وی همچنین شایعات مطرح شده درباره درگیری روسیه و ایران در سوریه را نادرست خواند و گفت که ایران با روسیه در سوریه وارد جنگ نشده است.

وی اعلام کرد که اسرائیلی‌ها و هم‌پیمانان آنها در جنگ سوریه متحمل شکست شدند و حملات رژیم صهیونیستی به مواضع ساخت موشک در سوریه، نشان‌دهنده قدرت محور مقاومت است. اسرائیلی‌ها سوریه را تهدیدی برای آینده خود می‌دانند و نگران حضور ایران و گروه‌های مقاومت هستند.

سید‌حسن نصرالله افزود: وزیر خارجه احمق اسرائیل وعده داد که ایرانی‌ها تا قبل از پایان سال جاری از سوریه خارج خواهند شد. اسرائیل خود و مردم خود را فریب می‌دهد و تصور می‌کند در سوریه پیروز شده و ایران از آن خارج می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تعداد مستشاران ایرانی در سوریه برای ارائه مشورت و مدیریت محافل عربی، سوری و اسلامی هر سال افزایش پیدا می‌کند، گفت که مشاوران ایرانی در سوریه نظامی نیستند، بلکه اسرائیل وارد جنگ وهمی و تخیلی علیه ایران شده است.

نصرالله اعلام کرد که سوریه نیازی به آمدن نیروهای ایرانی نداشت و برخی از نیروهای ایران فقط به مدت دو ماه در جنگ حلب حضور داشتند.

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه لبنان به یک تصمیم حاکمیتی برای برقراری رابطه با سوریه نیاز دارد، گفت که سوریه امروز یک نیاز اقتصادی برای لبنان است و ارتباط با این کشور دروازه‌های تجاری را به روی لبنان می‌گشاید.

سیدحسن نصرالله در پایان سخنرانی خود از لبنانی‌ها درخواست کرد تا بالاترین جدیت را در پایبندی به دستورالعمل‌های مقابله با ویروس کرونا از خود نشان دهند.

انتهای پیام
captcha