احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در بوشهر + عکس
کد خبر: 3899041
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در بوشهر + عکس

مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان همراه با سوگواری سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) با رعایت موازین بهداشتی در صحن آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر(ع) بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا؛ مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان همراه با سوگواری سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) با رعایت موازین بهداشتی از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر و با همکاری پایگاه مقاومت بسیج ثارالله و هیئت مذهبی فاطمیه در صحن آستان مقدس امامزاده محمد بن باقر(ع) برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی، جزء‌خوانی قرآن کریم، قرائت دعای جوشن کبیر، ختم صلوات با حضور قاریان، مداحان و اقشار مختلف مردم همراه بود.


ایثار و از خودگذشتگی؛ کلید فیض شهادت


سیدحسین مهیمنیان‌نژاد، استاد دانشگاه در این مراسم طی سخنانی گفت: هر گاه بستر ایثار و از خودگذشتگی به پا شد فیض شهادت به دست می‌آید و کلید می‌خورد. ایثار در راه خدا و شهادت، ابزاری برای ایستادگی و مبارزه بر علیه لشکر کفر و امام باطل است.

وی بیان کرد: عمر خلافت حکومت علوی قریب به چهار سال و 10 ماه بود که با به شهادت رسیدن حاکم بصیر و متقی حکومت علوی در محراب مسجد، ندای «فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَه» اولین مظلوم عالم و پیشوای شیعیان به آسمان رسید و بهشتی شد و در حقیقت عدالت را نیز شهید کردند و جامعه آن زمان، از این میزان الهی بی‌بهره و محروم ماند.


عدل و عدالت؛ ملاک حکمرانی


این استاد دانشگاه با بیان اینکه حضرت علی(ع) میزان عدالت‌محوری و اسلام‌خواهی بود، افزود: به اعتقاد اولین پیشوای شیعیان عدل و عدالت ملاک حکمرانی است.

مهیمنیان‌نژاد اظهار کرد: ﺭﻭﺯﯼ‌ ﮐﻪ‌ ﺍﻣﺎﻡ، ﺯﻣﺎﻡ‌ ﺍﻣﻮﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ‌ ﺩﺳﺖ‌ ﮔﺮﻓﺖ‌ ﺑﺎ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺕ‌ ﺍﻧﺒﻮﻫﯽ‌ ﺭﻭﺑﻪ‌ﺭﻭ شد ﻭ کشورداری و ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ‌ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﯾﻦ‌ ﺩﺷﻮﺍﺭﯼ‌ﻫﺎ ﻧﯿﺎﺯﻣﻨﺪ ﺳﯿﺎﺳﺖ‌ ﻭ ﺗﺪﺑﯿﺮ ﺣﮑﯿﻤﺎﻧﻪ‌ﺍﯼ‌ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺑﺎ ﭘﻨﺠه‌ ﺗﺪﺑﯿﺮ، ﺑﺮ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺕ‌ ﭘﯿﺮﻭﺯ شوﺩ.
 

سیده‌فردوس رضوی
انتهای پیام
captcha