اقامه چهارمین نماز جمعه رمضان بدون حضور فلسطینیان در مسجدالاقصی
کد خبر: 3899113
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹

اقامه چهارمین نماز جمعه رمضان بدون حضور فلسطینیان در مسجدالاقصی

نماز جمعه در مسجدالاقصی برای چهارمین جمعه متوالی در ماه مبارک رمضان بدون حضور فلسطینیان و تنها از سوی نگهبانان مساجد و مصلی‌های این مکان عبادی و شماری از مقامات بلندپایه اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی عربی، نماز جمعه در مسجدالاقصی برای چهارمین هفته از ماه مبارک رمضان به تعداد اندکی از نمازگزار محدود شد و خطبه‌های نماز به بیان سخنرانی درباره هفتاد و دومین سالروز نکبت اختصاص یافت.

در این مراسم عبادی نگهبانان مسجد، محافظان صحن‌های مسجدالاقصی و شماری از مقامات اداره اوقاف اسلامی در قدس اشغالی حضور داشتند. 

این درحالی است که ماه رمضان سال‌های گذشته بیش از 150 هزار فلسطینی برای اقامه نماز جمعه راهی مسجدالاقصی می‌شدند و صحن و سرای این مکان عبادی مملو از حضور مردان و زنان نمازگزار می‌شد. این مراسم امروز، 26 اردیبهشت با رعایت موازین بهداشتی در سایه تهدید ویروس کرونا برگزار شد.

شیح محمد حسین، مفتی قدس و سرزمین فلسطین با حضور در این مراسم طی سخنانی گفت: هفتاد و دو سال پیش در چنین روزی که موسوم به روز نکبت است، سرزمین مبارک فلسطین در نتیجه وعده‌های استعماری و برنامه‌های شیطانی دشمن برای برپایی رژیم غاصب صهیونیستی مورد تجاوز و چپاول قرار گرفت.

اقامه چهارمین نماز جمعه رمضان بدون حضور فلسطینیان در مسجدالاقصی

وی افزود: ملت مظلوم فلسطین در نتیجه ظلم و دشمنی و استبداد دشمن صهیونیستی از سرزمین مادری خود هجرت داده شدند تا طرح‌ها و توطئه‌های دشمن به دست ایادی کفر، ظلم و طغیان به اجرا دربیاید.

شیخ حسین با بیان اینکه نکبت به اشکال مختلف همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: هدف از این اشغالگری‌ها پاکسازی این سرزمین از وجود فلسطینیان و تحقق طرح آمریکایی ـ صهیونیستی موسوم به معامله قرن است.

گفتنی است، علی‌رغم ممنوعیت برپایی نمازهای جماعت در پی شیوع کرونا در این سرزمین، اذان و نمازهای روزانه و نماز تروایح ماه رمضان با حضور انگشت‌شمار متولیان مسجدالاقصی در این مکان مقدس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha