بازگشایی مساجد مالزی پس از دو ماه با شروط خاص + فیلم
کد خبر: 3899376
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

بازگشایی مساجد مالزی پس از دو ماه با شروط خاص + فیلم

پس از دو ماه تعطیلی، برخی مساجد مالزی با شرایط خاص اجازه فعالیت پیدا کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الیوم السابع، روز جمعه، 26 اردیبهشت مقامات مالزی پس از نزدیک به دو ماه تعطیلی مساجد به عنوان بخشی از اقدامات برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، اجازه بازگشایی برخی مساجد را دادند.
 برخی مساجد واقع در مناطقی که دولت آنها را مناطق سبز خوانده و بیماری در آنها کنترل شده است، درهای خود را بر روی نمازگزاران باز کرده‌اند مشروط بر اینکه هر مسجد بیش از 30 نمازگزار را نپذیرد. همچنین نمازگزاران باید یک متر از یکدیگر فاصله داشته باشند.
مالزی از ابتدای هفته گذشته شروع به کاهش تدریجی سخت‌گیری‌های مربوط به کرونا کرده است.
 از سوی دیگر ذوالکفل محمد البکری، وزیر امور دینی مالزی اعلام کرد که به عنوان بخشی از کاهش تدریجی تدابیر اقدامات برای محدود کردن شیوع کرونا، از روز جمعه قبل از عید فطر، ممنوعیت نماز جماعت را در مساجد لغو خواهد کرد. مساجد کوالالامپور از جمله مساجدی خواهند بود که مشروط بر اینکه تعداد نمازگزاران از 30 نفر تجاوز نکند؛ اجازه اقامه نماز خواهند داشت.

وزیر امور مذهبی مالزی افزود: 12 ایالت که قوانین خاص خود را در مورد امور دینی دارند از این تصمیم مستثنی هستند اما در صورت تمایل می‌توانند اقدامات مشابهی را انجام دهند. وی توضیح داد که با وجود لغو برخی ممنوعیت‌ها در موارد روزمره، مدارس و دانشگاه‌ها تا نهم ژوئن (20 خرداد) بسته خواهند بود.
در مالزی 6 هزار و 189 مورد تأیید شده ابتلا به کرونا و  112 مورد مرگ ناشی از این بیماری ثبت شده است.
انتهای پیام
captcha