هجمه پمپئو علیه دیوان بین‌المللی کیفری درباره اسرائیل
کد خبر: 3899388
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰

هجمه پمپئو علیه دیوان بین‌المللی کیفری درباره اسرائیل

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با زیر سوال بردن صلاحیت دیوان بین‌المللی کیفری، رویکرد این سازمان را در مورد محكوم كردن اسرائیل، سیاسی خواند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسپوتنیک، پمپئو در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه اسرائیل در کنار آمریکا، دیگر به توافق رم که دیوان بین‌المللی کیفری به موجب آن تشکیل شده، متعهد نیست، اعلام کرد که این دیوان یک نهاد سیاسی است و نه قضایی.
 
وی افزود دیوان بین‌المللی کیفری هیچ صلاحیتی برای ادامه تحقیقات علیه اسرائیل به جرم جنایات جنگی ندارد.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: فلسطینی‌ها به عنوان یک کشور برای عضویت کامل در سازمان‌های بین‌المللی از جمله دیوان بین‌المللی کیفری واجد شرایط نیستند.
 
پیش‌تر دادستان دیوان کیفری بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای در مورد ارتکاب جنایات جنگی در فلسطین اشغالی از سوی رژیم‌صهیونیستی، هشدار جدی داده بود.

فاتو بنسودا، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی گفته بود: جنجال‌های تبلیغاتی رسانه‌های اسرائیلی علیه دیوان، تأثیری بر روند اجرای تحقیق‌ها در مورد فلسطین نخواهد داشت. تحقیقات دیوان درخصوص فلسطین، بی‌طرفانه و مستقل بوده و ادعاهای خلاف آن، بی‌پایه و اساس است. وی ادامه داد: دادگاه با جدیت به تحقیقاتش براساس توافقنامه رم ادامه خواهد داد.
 
مقام‌های فلسطینی تاکنون بارها از دادگاه لاهه خواسته‌اند که درخصوص جنایت‌هایی که رژیم‌صهیونیستی علیه مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه مرتکب شده، تحقیق کنند.
انتهای پیام
captcha