روند دعوت نشست‌های خبری در یزد تغییر می‌کند
کد خبر: 3899413
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲

روند دعوت نشست‌های خبری در یزد تغییر می‌کند

مدیرکل روابط‌عمومی استانداری یزد با اشاره به شیوع بیماری کرونا و در راستای ساماندهی هر چه بیشتر نشست‌های خبری از تغییر روند دعوت از رسانه‌ها در سال جدید خبر داد.

روند دعوت نشست‌های خبری در یزد تغییر می‌کندبه گزارش ایکنا از یزد، علی صالحی، مدیرکل روابط‌عمومی استانداری یزد 27 اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شاید سنگر فعالیت روابط عمومی‌ها و خبرنگاران متفاوت است اما تفاوت چندانی بین این دو حوزه وجود ندارد و هدف و مقصود فعالیت هر دو یکسان است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد در پاسخ به سوالی در خصوص عدم ارتباط و پاسخگویی برخی روابط عمومی ادارات با رسانه‌ها گفت: خوشبختانه چندسالی است که در مصوبه‌ای، مدیر روابط‌عمومی دستگاه‌ها بعد از گزینش و تایید توسط شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان مشغول به کار و منصوب می‌شوند.

وی ادامه داد: تاکنون 24 مدیر روابط عمومی با گزینش شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها منصوب شده‌اند و همچنین بیش از 40 درصد روابط عمومی فرمانداری‌ها تغییر کرد.

صالحی از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان در شهریور ماه سال جاری خبر داد و یادآور شد: خوشبختانه تاکنون بسیاری از ادارات این مصوبه را اجرایی کرده اند.

وی در پاسخ به دلیل عدم دعوت از رسانه‌ها در بعضی نشست‌های استانداری بیان کرد: این جلسات بنا به درخواست دبیر آن نشست یا کارگروه که دستگاه‌های اجرایی هستند، مبنی بر عدم حضور رسانه‌ها مواجه شده اما آنچه که در حیطه اختیارات ما قرار داشته از همه خبرنگاران برای پوشش دعوت کرده ایم.

مدیرکل روابط‌عمومی استانداری یزد با اشاره به اینکه گاهی نشست‌های خبری با انبوه خبرنگاران برگزار می‌شود اما خروجی و انعکاس آن به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد گفت: برخی روال‌های گذشته تغییر کرده و با رویکرد جدید و اولویت رسانه‌های فعال خبری نسبت به دعوت اقدام خواهد شد و اولویت با افرادی است که تولید خبر و محتوا داشته باشند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد ضمن گلایه برخی از رفتارهایی که در فضای اطلاع رسانی استان از سوی خانه مطبوعات یزد صورت گرفته گفت: خانه مطبوعات استان به نقش روابط عمومی استانداری خدشه وارد کرده و شان و جایگاه آن را حفظ نکرده است.

وی ادامه داد: خانه مطبوعات اخیرا نشست‌های مطبوعاتی را به صورت مجازی با معاونان استاندار و بدون هماهنگی با روابط عمومی استانداری برگزار می‌کند و این در حالی است که نشستی که به صورت مجازی برگزار می‌شود، هرگز روند اداری آن تغییر نمی‌کند و اگر نمی‌خواهند شان روابط عمومی را حفظ کنند ما نیز اصراری بر حفظ شان آنها نداریم.

رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همه روابط عمومی‌ها در بحران کرونا به بهترین نحو انجام وظیفه کردند و در راس آنها روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود که روزهای سختی را گذراند.

وی ادامه داد: بخشی زیادی از اخبار فعالیت‌های انجام شده با همکاری خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و در ایام تعطیلات صورت گرفت و خوشبختانه باعث شد از هر گونه شایعه و پخش خبر دروغ جلوگیری شود که از همه فعالان خبرگزاری، پایگاه‌های خبری، صدا و سیما و فضای مجازی کمال تشکر را داریم.

یادآور می‌شود در این نشست با اهدای گل از زحمات علی صالحی، مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا تقدیر و تشکر صورت گرفت.

انتهای پیام
captcha