جوانان را به علی‌پژوهی تشویق کنیم / به نقل تاریخ اکتفا نشود
کد خبر: 3899420
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸

جوانان را به علی‌پژوهی تشویق کنیم / به نقل تاریخ اکتفا نشود

عضو جامعه مبلغان با تأکید بر این نکته که نباید فقط به نقل تاریخ اکتفا شود و باید جوانان را به علی‌پژوهی تشویق کنیم، اظهار کرد: سردار سلیمانی درس‌آموخته مکتب امام علی(ع) بود و به همین دلیل همچون مولایش به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام ابوالفضل صابری‌اراکی، عضو جامعه مبلغان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، شهادت امام علی(ع) را ناشی از عدل امیرالمؤمنین دانست و بیان کرد: جامعه تاب عدل امام(ع) را نداشت و امروز هم تروریسم این راه ادامه می‌دهد و امثال سردار سلیمانی‌ها که پرچم عدالت را در دست گرفته‌اند ترور می‌کند.

وی از لیالی‌قدر به عنوان زمان میزان و اندازه یاد کرد و افزود: مقدرات یک سال آینده در این شب رقم خورد. خداوند راه توبه را برای گناه‌هان باز گذاشته و به بهانه‌های مختلف بندگان خطاکار را بخشیده و زمینه سلامت روحی، روانی و معنوی آنان را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه علت شهادت امام علی(ع) بسیار حائز اهمیت است، گفت: آن حضرت به دلیل ظلم به کسی شهید نشد، بلکه جامعه تاب عدالت امام(ع) را نداشت. این امام همام همواره تأکید داشتند نباید به مردم خیانت شود و باید در مسیر عدالت و خدا حرکت کنیم در صورتی که جامعه تمایل به دزدی، اختلاس و عبور از مسیر قرآن را داشت.

عضو جامعه مبلغان کشور اضافه کرد: امام علی(ع) به دست فردی به شهادت رسید که حافظ کل قرآن کریم بود، به همین دلیل امروز تعجبی از شکل‌گیری داعش و تکفیری‌ها که با پرچم لا اله‌الا الله مردم را مظلومانه تکه تکه می‌کنند، وجود ندارد.

حجت‌الاسلام صابری گفت: متعصبان جاهل بدون دین و کتب اسلام به نقطه‌ای رسیدند که عزیزترین فرد در نزد خدای متعال را به شهادت رساندند، این تفکر در این جریان تلنگری برای جامعه امروز است که باید مراقب عدالت‌خواه، عدالت‌جو و عدالت‌گستر عالم باشیم.

وی با تأکید بر این نکته که نباید فقط به نقل تاریخ اکتفا شود و باید جوانان را به علی‌پژوهی تشویق کنیم، اظهار کرد: سردار سلیمانی درس‌آموخته مکتب امام علی(ع) بود و به همین دلیل همچون مولایش به شهادت رسید.

این خطیب برجسته کشور بیان کرد: در پاسخ به دشمنان شیعه، اسلام و نظام جمهوری اسلامی که سردار سلیمانی را تروریسم می‌خوانند باید گفت که این تکرار تاریخ است، امام علی(ع) برای عدل و دفاع از مظلوم شهید شد و سردار سلیمانی نیز به دلیل برقراری عدالت و دفاع از مظلومان جهان به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام صابری‌اراکی در پایان اظهار کرد: افرادی که متدین و مهدوی هستند در واقع تشنه عدالت امام علی(ع) و منتظر امام زمان(عج) برای گسترده شدن عدل هستند، اما افرادی که در شرایط کنونی جامعه که درگیر بیماری کرونا است، دست به احتکار می‌زنند منتظر برپایی عدل و انصاف نیستند.

انتهای پیام
captcha