ممنوعیت هرگونه فعالیت اجتماعی در عید فطر فلسطین
کد خبر: 3899465
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵

ممنوعیت هرگونه فعالیت اجتماعی در عید فطر فلسطین

تشکیلات خودگردان فلسطین هرگونه فعالیت اجتماعی در ایام عید فطر را به منظور جلوگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا ممنوع اعلام کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از «العهد»، «محمد اشتیه»، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین، در یک گفت‌وگوی مطبوعاتی اعلام کرد: تا غروب جمعه آینده همه اماکن تجاری در تمام استان‌ها بازگشایی خواهند شد.
 
وی درباره برنامه‌های دولت برای ایام عید فطر اظهار کرد: از غروب جمعه آینده (2 خرداد) تا پایان دوشنبه 25 می (5 خرداد) هرگونه فعالیت و تحرک اجتماعی در تمام شهرها، اردوگاه‌ها و روستاهای فلسطین ممنوع است و همه اماکن عمومی و خصوصی به جز آشپزخانه‌ها و داروخانه‌ها طی این چند روز تعطیل خواهد بود.
 
اشتیه افزود: سه‌شنبه، 26 می (6 خرداد) جلسه ارزیابی وضعیت و بررسی تدابیر برای بازگشت جامعه به زندگی طبیعی براساس تعداد مبتلایان به کرونا، برای روزهای پس از عید فطر تشکیل خواهد شد.
 
وی بیان کرد: طبق بررسی‌هایی که طی این مدت انجام خواهد شد، پس از روز سه‌شنبه هفته آینده برنامه نهایی برای بازگشت مردم به زندگی طبیعی پس از ایام عید فطر ارائه خواهد شد.
 
اشتیه در پایان تأکید کرد: برنامه ما برای بهبود وضعیت مبتلایان به کرونا در فلسطین ادامه دارد و برای حرکت مجدد چرخه اقتصاد فلسطین تلاش خود را به کار خواهیم بست. اما تضمین اصلی رسیدن به روزهای پیش از کرونا، همکاری و پایبندی همه مردم و اجرای تدابیر بهداشتی است که از سوی وزارت بهداشت فلسطین ارائه شده است.
 
براساس آخرین آمارها، تا روز گذشته 376 نفر در فلسطین به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و تاکنون 2 نفر از آنان جان باخته‌اند و 329 نفر بهبود یافته‌اند.
انتهای پیام
captcha