برگزاری مرحله پایانی مسابقات اتحادیه تجمعات قرآنی در عراق
کد خبر: 3899614
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

برگزاری مرحله پایانی مسابقات اتحادیه تجمعات قرآنی در عراق

اتحادیه تجمعات قرآنی در عراق، مرحله پایانی مسابقات رمضانی قرائت قرآن را که به صورت اینترنتی از طریق فیسبوک برگزار شده، آغاز کرده است.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری قرآنی «قاف»، «مرتضی السعیدی» مسئول اداره رسانه اتحادیه انجمن‌ها و تجمعات قرآنی با اعلام این خبر گفت: در این مسابقه 25 قاری از 13 استان وابسته به اتحادیه تجمعات قرآنی مشارکت داشتند.
 
وی افزود: داوری این مسابقات نیز بر عهده داورانی از داخل و خارج از عراق بوده است که شامل این اساتید می‌شود: سید عادل الیاسری؛ داور قواعد تجویدی، سید هاشم الجزایری؛ داور لحن به سبک عراقی، شیخ احمد عبدالحی؛ داور لحن به سبک مصری، محمد علی دهدشتی از ایران؛ داور صوت، ناطق الزرکانی؛ داور وقف و ابتدا و سید سجاد البعاج؛ رئیس هیئت داوران.
 
در همین راستا، «سید سجاد البعاج» رئیس هیئت داوران این مسابقات، گفت: مرحله اول مسابقات طبق طرح پیش‌بینی فردی انجام شد و هیئت داوران 80 درصد نمرات را در اختیار داشتند و 20 درصد نیز به رأی مردم اختصاص یافت. اما در مرحله پایانی، 95 درصد نمرات در اختیار هیئت داوران است و تنها 5 درصد به رأی مردمی اختصاص پیدا می‌کند.
 
البعاج افزود: پخش مرحله اول این مسابقات نیز بدین صورت بود که هر روز قسمتی از مسابقه آن روز شامل قرائت دو قاری که از طریق قرعه‌کشی انتخاب می‌شدند، پخش می‌شد. اما در مرحله پایانی، وضعیت متفاوت است چرا که یک قاری در هر روز شرکت می‌کند و به هر قاری بخش خاصی برای رأی‌گیری اختصاص می‌یابد.
 
یادآور می‌شود، اتحادیه انجمن‌ها و تجمعات قرآنی در عراق، حدود 280 مؤسسه و انجمن قرآنی را در 13 استان تحت پوشش خود دارد و همه این مؤسسات با بودجه شخصی و کمک‌های خیرین اداره می‌شوند.
انتهای پیام
captcha