محکومیت برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان در بغداد از سوی وزارت خارجه و علمای عراق
کد خبر: 3899648
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹

محکومیت برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان در بغداد از سوی وزارت خارجه و علمای عراق

وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای، برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان از سوی برخی سفارتخانه‌ها در بغداد را محکوم کرد. همچنین برخی از علمای این کشور از جمله سید‌عمار حکیم این اقدام را بی‌احترامی به هویت ملت عراق دانستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سومریه‌نیوز، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان از سوی برخی نمایندگی‌های اتحادیه اروپا و سفارتخانه‌های خارجی را محکوم می‌کند و آن را مغایر مبانی و ارزش‌های اخلاقی مورد احترام ادیان آسمانی و بر خلاف ارزش‌های اخلاقی جامعه این کشور می‌داند.
 
همچنین سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی گفت که اقدام برخی سفارتخانه‌ها در عراق نسبت به برافراشتن پرچم هم‌جنس‌گرایان افزون بر آنچه تعرض آشکار به آداب‌ و رسوم و بی‌احترامی به هویت ملت عراق است، شکستن حرمت ماه مبارک رمضان نیز هست؛ ماهی که همه ادیان برای آن احترام قائل‌ هستند.

حکیم تأکید کرد که ما ضمن محکوم کردن این رفتار زشت، از این نهادها می‌خواهیم که به چارچوب‌های دیپلماتیک میان کشورها احترام بگذارند و از پروتکل‌های توافقی، به‌خصوص در آنچه به آسیب‌زدن به باورها و آداب ‌و رسوم کشورهای میزبان مربوط می‌شود، خارج نشوند.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق، امروز (یکشنبه) برای نخستین‌بار پرچم همجنسگرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق به اهتزاز درآورد.

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد: همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان، امروز (یکشنبه) در بغداد پرچم رنگین کمان (پرچم همجنسگرایان) را به مناسبت روز جهانی مقابله با فوبیای همجنسگرایی و تغییر جنسیتی برافراشته‌ایم و توجه‌ها را به حقوق همجنسگرایان معطوف کرده‌ایم.

این اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا با اعلام انزجار و واکنش منفی گسترده مقام‌های سیاسی و خشم مردم عراق در سراسر این کشور مواجه شده است.
انتهای پیام
captcha