برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان تعرض به ارزش‌های دینی عراق است
کد خبر: 3899686
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
جماعت علمای عراق:

برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان تعرض به ارزش‌های دینی عراق است

جماعت علمای عراق با صدور بیانیه‌ای برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان در نمایندگی اتحادیه اروپا در بغداد را محکوم و اعلام کرد: این اقدام تعرض به ارزش‌ها، آداب اجتماعی و عقاید دینی ملت عراق است.

به گزارش ایکنا، در این بیانیه، که دفتر رسانه‌ای جماعت علمای عراق آن را منتشر کرد، آمده است: این اقدام که برخی سفارتخانه‌های غربی در عراق نیز آن را انجام دادند، نماد تأیید رفتار همجنس‌گرایان است.

جماعت علمای عراق تأکید کرد: این اقدام نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌آید که سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی را به احترام به اعتقادات و ارزش‌های بنیادین ملت میزبان فرامی‌خواند، در حالی که احترام به ارزش های دینی و اجتماعی جامعه عراق واجب است و رفتارهای مخالف این ارزش‌ها قابل قبول نیست.

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا باید این رفتار را، که احساسات عراقی‌ها را به ویژه در ماه رمضان جریحه‌دار کرده است، اصلاح کند و نمایندگی‌های دیپلماتیک خارجی باید ویژگی‌ها و ارزش‌های ملت‌های مسلمان را محترم شمرند تا عامل تقریب دیدگاه‌ها در میان ملت‌های مختلف باشند.

یادآور می‌شود، دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق یکشنبه، 28 اردیبهشت ماه، برای نخستین‌بار پرچم همجنس‌گرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق برافراشت.

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان یکشنبه در بغداد پرچم رنگین‌کمان همجنس‌گرایان را به مناسبت روز جهانی مبارزه با همجنس‌گراهراسی و تغییر جنسیتی برافراشت و ما با این کار توجه را به حقوق همجنس‌گرایان معطوف کردیم.

همچنین، این اقدام نمایندگی اتحادیه اروپا با اعلام انزجار و واکنش گسترده مقام‌های سیاسی و خشم مردم عراق مواجه شده است و سپس اتحادیه اروپا در پی اعتراضات گسترده مردم، شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی، نهادهای دولتی و غیردولتی عراق، خبر و تصویر آن را از سایت رسمی خود و فیسبوک و توئیتر حذف کرد.

انتهای پیام
captcha