صدور اجازه بازگشایی مساجد ایتالیا پس از دو ماه تعطیلی
کد خبر: 3899918
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۷

صدور اجازه بازگشایی مساجد ایتالیا پس از دو ماه تعطیلی

دولت ایتالیا با امضای یک توافقنامه با سازمان‌های اسلامی این کشور، به مساجد و مراکز اسلامی اجازه داد که به عنوان بخشی از کاهش تدابیر پیشگیرانه از کرونا، فعالیت خود را از سر بگیرند.

به گزارش ایکنا به نقل از سیاست، دولت ایتالیا اجازه داد که از دوشنبه، 29 اردیبهشت، مکان‌های عبادی این کشور از جمله کلیساها و مساجد بازگشایی شوند.  

این توافق از سوی جوزپه کونته، نخست‌وزیر؛ لوچیانا لامورگس، وزیر کشور و نمایندگان چهار سازمان اسلامی شامل جامعه اسلامی ایتالیا، مسجدجامع رم، اتحادیه جوامع و سازمان‌های اسلامی ایتالیا و کنفدراسیون اسلامی ایتالیا در دفتر نخست‌وزیر به امضا رسیده است. بر این اساس، مساجد می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی فعال باشند.

با این حال، یاسین لافرام، رئیس اتحادیه جوامع اسلامی ایتالیا، به نخست‌وزیر این کشور اعلام کرد که مساجد بدون توجه به این توافقنامه، در روز عید فطر فعال نخواهند بود.

وی افزود: بسیار دردناک است که عید فطر را مانند سال‌های قبل نمی‌توانیم در مساجد و در کنار هم برگزار کنیم اما بیماری کرونا مرگبار است. ما باید هوشیار بمانیم. به امید اینکه به زودی در کنار هم باشیم و زندگی و اتحاد را جشن بگیریم.

مساجد ایتالیا همزمان با کلیساها و سایر مکان‌های عبادی این کشور از 9 مارس (19 بهمن 1398) تا به امروز بسته بود.
انتهای پیام
captcha