برگزاری محفل قرآنی مجازی و برنامه «رمضان؛ بهار قرآن»
کد خبر: 3900014
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
عزتی تشریح کرد:

برگزاری محفل قرآنی مجازی و برنامه «رمضان؛ بهار قرآن»

رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های قرآنی این دانشگاه در ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال جاری را تشریح کرد.

علی عزتی، رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، در گفت‌و‌گو با  ایکنا، به تشریح برنامه‌های ماه رمضان و برنامه‌های سال جاری این دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، دانشگاه آزاد اسلامی طبق سال‌های گذشته، بخشنامه اجرای برنامه «رمضان؛ بهار قرآن» با موضوع تفسیر سوره مبارکه شورا را مد نظر قرار داد که این برنامه به صورت مجازی و با حضور کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: این بخشنامه به تمامی واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور ابلاغ و به صورت واحدی و استانی برنامه‌ریزی شد که در حال حاضر تقریباً در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد در استان‌های مختلف مجموعه‌هایی پیش‌بینی شده که مدرسان و مربیان قرآنی به صورت آنلاین برنامه تفسیر سوره مبارکه شورا را برای اساتید و کارکنان دانشگاه اجرا می‌کنند.

عزتی تصریح کرد: در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نیز این برنامه با استقبال خوبی از سوی کارکنان سازمان روبه‌رو شده است، به طوری که بیش از یکصد نفر در حال حاضر در این کارگاه‌های آموزشی، که به صورت آنلاین از ساعت 18 تا 19:30 برگزار می‌شود، حضور دارند.

رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه گفت: همچنین، فایل صوتی تفسیر سوره مبارکه شورای حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی نیز برای تمامی شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان به این طرح ارسال شده که قابل استفاده است. با توجه به اینکه بحث کلاس‌های آموزشی ما توسط واحد الکترونیک برای تمامی کشور برگزار می‌شود، برنامه محفل انس با قرآن کریم و ترتیل‌خوانی نیز در صفحه سایت واحد الکترونیک طراحی شده که این برنامه طی ماه مبارک رمضان هر روز با حضور اساتیدی همچون محمدحسین سعیدیان، صالح اطهری‌فرد و ... به صورت آنلاین اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه احتمال تداوم بیماری کرونا در کشور وجود دارد، برنامه‌های قرآنی مختلفی  را طراحی کرده‌ایم که بخشنامه آن آماده شده و طی چند روز آینده به واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور ابلاغ می‌شود. بر این اساس، مرحله مقدماتی و بخش کتبی مسابقات قرآن دانشگاه آزاد برگزار شده و مرحله دوم این مسابقات به صورت مجازی و از طریق سایت برگزار خواهد شد.

عزتی افزود: بخشنامه برگزاری جشنواره هنر و ادب دینی دانشگاه آزاد اسلامی نیز روزهای 28 و 29 بهمن‌ماه سال گذشته ابلاغ شد که با شیوع کرونا در کشور و تعطیلی دانشگاه‌ها، تاریخ دریافت آثار در این جشنواره را تغییر دادیم و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از ابتدای خرداد تا پایان تیرماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی درباره برگزاری مسابقات شفاهی دانشگاه آزاد اسلامی نیز بیان کرد: بخشنامه برگزاری این مسابقات نیز به تمامی واحدهای مختلف دانشگاه در سراسر کشور ابلاغ شده که استان‌ها می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، مسابقات شفاهی را برگزار کنند. طی اجرای این مسابقات فایل‌های ضبط شده متسابقان برای داوری به سازمان مرکزی دانشگاه ارسال می‌شود و در پایان نیز نفرات برتر پس از داوری فایل‌های صوتی مشخص و اعلام خواهند شد.

انتهای پیام
captcha