اعلام آتش‌بس یکجانبه از سوی «حفتر» در لیبی
کد خبر: 3900302
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵

اعلام آتش‌بس یکجانبه از سوی «حفتر» در لیبی

ژنرال «خلیفه حفتر، رهبر شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» ضمن اعلام آتش‌بس یک طرفه، از عقب‌نشینی نیروهای خود تا سه کیلومتری شهر طرابلس، پایتخت این کشور خبر داد.

اعلام آتش بس در لیبیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری عربی 21،  نیروهای ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش شرق لیبی اعلام کردند که از امروز چهارشنبه، 31 اردیبهشت، از همه جبهه‌ها تا مسافت سه کیلومتر به خروج از طرابلس، پایتخت این کشور عقب‌نشینی می‌کنند.

سرلشکر احمد المسماری، سخنگوی نیروهای حفتر در این باره گفت: تصمیم آتش‌بس به صورت یکجانبه گرفته شده است.

وی مدعی شد که هدف از اتخاذ این تصمیم دوری از خونریزی در پایان ماه رمضان و اعطای فرصتی به شهروندان به منظور آماده شدن برای برگزاری عید فطر است.

یادآور می‌شود در حال حاضر، دو دولت در لیبی با هم در مناقشه هستند که یکی دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج»، نخست‌وزیر لیبی، است که در پایان سال ۲۰۱۵ براساس توافقنامه‌ای زیر نظر سازمان ملل متحد تشکیل شد و مقر آن طرابلس، پایتخت این کشور، است و دیگری رقیب او، ژنرال خلیفه حفتر، در شرق مستقر است و کنترل ارتش ملی لیبی را در دست دارد.
 
خلیفه حفتر با حمایت امارات، عربستان سعودی و روسیه عملیات خود را برای کنترل طرابلس از دست دولت لیبی در 15 فروردین‌ماه سال گذشته آغاز کرد و به حامیانش وعده پیروزی سریع داد، اما شبه‌نظامیان در غرب لیبی علیه او متحد و از حمایت تسلیحاتی ترکیه برخوردار شدند. اکنون این درگیری‌ها در حومه طرابلس، پایتخت لیبی با مشکل مواجه شده و به بن‌بست رسیده است.
انتهای پیام
captcha