روز قدس؛ نماد تحقق عدالت‌گرایی به نفع مظلوم‌ترین‌ ملت + فیلم
کد خبر: 3900485
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۳
حجت‌الاسلام حمید محمدی بیان کرد:

روز قدس؛ نماد تحقق عدالت‌گرایی به نفع مظلوم‌ترین‌ ملت + فیلم

قائم‌مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه روز قدس نماد تحقق‌گرایی به نفع مظلوم‌ترین ملت است، گفت: یکی از برکات این روز اتحاد و همدلی بین جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، قائم‌مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با ارسال پیامی تصویری به تبیین جایگاه و اهمیت روز قدس با توجه به آیات قرآن کریم پرداخت و گفت: به حکم فطرت انسانی، عقل و شرع مقدس، لازم است در دفاع از مظلوم، ورود داشته باشیم‌. دفاع از مظلوم، حکمی فطری، عقلی و شرعی است.

مسئله فلسطین نماد ظلم مثلث غربی، عربی، عبری است. وقتی این مثلث شکل گرفت و تصمیم گرفت که حق ملت مظلوم فلسطین را غصب کند، بزرگ‌ترین ظلم در منطقه خاورمیانه محقق شد و بیش از شصت سال این ظلم تداوم پیدا کرده است. لذا عالی‌ترین نماد تحقق عدالت، دفاع از مظلوم و مقابله با کسانی است که این وضعیت را برای ملت فلسطین ایجاد کرده‌اند.

اینکه امام راحل(ره) بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که نماد تحقق حکومت حق و عدل قرآن بود، روز قدس را مطرح کردند و آخرین جمعه رمضان هر سال را به عنوان روز قدس معین کردند، چیزی جز ماهیت ضد ظلمی و ضد استکباری انقلاب اسلامی نبود.

بنابر این اگر ما روز قدس را گرامی می‌داریم و در حد توان در فضای حقیقی و مجازی مشارکت می‌کنیم، چیزی جز پاسخ به ندای فطرت‌مان در دفاع از مظلوم نیست.
 
ممکن است، سوال شود که روز قدس، چه ثمرات و برکاتی می‌تواند داشته باشد؟ باید به دو نکته توجه شود. بدون تردید فلسفه روز قدس، دفاع از مردم مظلوم فلسطین است. اکثریت ملت مظلوم فلسطین از برادران اهل سنت هستند. اینکه در جامعه ایرانی که اکثریت اهل تشیع هستند به عنوان روز قدس از آن ملت مظلوم بزرگداشت داریم، نماد حمایت و همدلی جامعه و امت اسلامی است. بنابر این یکی از نمادهای وحدت مسلمین همین دفاع از ملت فلسطین است. بنابر این با بزرگداشت روز قدس می‌توانیم تمام قد، پشت ملت مظلوم فلسطین ظاهر شویم و وحدت را به معنای واقعی کلمه محقق کنیم.
 
اینکه برخی دولت‌ها علنی [با روز قدس] مخالفت‌ می‌کنند، این دولت‌ها با مخالفت خودشان ماهیت پنهان شده خود را آشکار می‌کنند. اینکه برخی دولت‌ها مزورانه و به دروغ حمایت می‌کنند در حالی که دارای ماهیت صهیونیستی هستند، مصداق آیه ۱۴ سوره مبارکه حجرات هستند که می‌فرماید: «قَالَتِ الْأَعْرَابُ آمَنَّا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَلَكِنْ قُولُوا أَسْلَمْنَا وَلَمَّا يَدْخُلِ الْإِيمَانُ فِي قُلُوبِكُمْ وَإِنْ تُطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَا يَلِتْكُمْ مِنْ أَعْمَالِكُمْ شَيْئًا إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ» اینها اسلام لسانی و زبانی دارند. حقیقت ایمان در قلب‌های آنها نیامده است. امتی که حقیقت ایمان در قلب‌های آنها راسخ شده یک امت ضد ظلم و عدالت‌گستر است. امتی است که به نفع مظلوم در هر صحنه‌ای خود را حاضر و ناظر می‌کند.

روز قدس نماد تحقق عدالت‌گرایی با تمام ابعاد خود به نفع مظلوم‌ترین ملت در قرون معاصر است. همه ما ان‌شاءالله با حضور معنادار و با پشتیبانی همه جانبه از فرمایشات مقام معظم رهبری در بزرگداشت روز قدس چه در فضای حقیقی حسب دستورالعمل‌های ستاد مقابله با بیمار کووید ۱۹ و چه در فضای مجازی تمام قد، حضور خواهیم یافت و تلاش می‌کنیم وظیفه انسانی و الهی خودمان را به نحو شایسته به انجام برسانیم.
انتهای پیام
captcha