بحران مشروعیت رژیم اشغالگر قدس را محدود کرده است
کد خبر: 3900585
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

بحران مشروعیت رژیم اشغالگر قدس را محدود کرده است

تحلیل‌گر مسائل سیاسی در استان یزد گفت: معنای قدرت دیگر سلاح و زرادخانه نیست بلکه انگیزه‌ها، حضور و افکار عمومی و همچنین بحران مشروعیت است که امروز دایره نفوذ اسرائیلی‌ها به همین دلیل محدود شده و حرکت‌های آنها فرار روبه جلو است.

بحران مشروعیت رژیم اشغالگر قدس را محدود کرده استبه گزارش ایکنا از یزد، غلامحسین دشتی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد 1 خردادماه در برنامه‌ای با محور اتفاقات اخیر و آینده بین فلسطین و رژیم صهیونیستی در فضای مجازی اظهار کرد: مسئله اسرائیل به تمام بشریت مربوط است، زیرا اسرائیل می‌خواهد قدرت برتر جهان شود و به صورت استکباری بر جهان حکومت کند بنابراین تمام مردم جهان درگیر این موضوع خواهند شد.

وی ادامه داد: اسرائیل و صهیونیسم می‌دانند که تنها دین اسلام قدرت دارد که می‌تواند جلوی اهداف شوم آن‌ها را بگیرد بنابراین برای رسیدن به اهداف خود بر نقطه‌هایی متمرکز می‌شوند که مربوط به دین اسلام است.

دشتی بیان‌ کرد: اسرائیل و صهیونیست می‌دانند که دین برتر و پایانی اسلام است و پس از آن که نتوانستند دین اسلام را از بین ببرند تصمیم گرفتند اسلام صهیونیسمی، سنی و شیعه صهیونیسمی درست کنند و با توجه به اینکه اسرائیل قصد سلطه بر جهان دارد، بنابراین مقابله با اسرائیل یک بحث بشری است و جهان باید جلوی استکبار و ظلم این لانه عنکبوت را بگیرد.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: مسئله معامله قرن این بود که اسرائیل به سوی جلو فرار کرد تا مردم و جهان را گول بزند. توجه داشته‌ باشید که سرزمین فلسطین سرزمین کوچکی است، نه خاک حاصلخیزی دارد و نه آب کافی، پس دلیل اسرائیل برای تصرف آن‌جا چیست.

وی ادامه داد: اسرائیل قبل از انقلاب می‌خواست در قلب جهان اسلام قرار گیرد زیرا تنها اسلام موجودیت آن را رد می‌کرد، بنابراین می‌خواستند که باورها، اعتقادات را در دست بگیرند و دو نقطه بسیار مهم دین اسلام را که مسجدالاقصی و مسجدالاحرام بود تحت حکومت خود در بیاورند. تصرف مکه امکان نداشت زیرا یهودیت سه قرن قبل از اسلام برای سلطه بر مکه اقدام کرده بودند اما نتوانسته بودند اسلام را پس از ظهور محو کنند. بنابراین دست به استحاله دین اسلام زدند و در بین اهل تسنن، وهابیت و در بین شیعیان، بهاییت را ایجاد کردند که خدا را شکر به نتیجه‌ای نرسیدند.

دشتی افزود: اسرائیل با استراتژیک جنگ پیش می‌رود و ارزیابی ‌آن‌ها این است که اسلام اهل سنت را می‌توان با خشونت، تهدید و تحریک و منحرف کرد اما اسلام شیعی را نمی‌توان با جنگ شکست داد، این نظریه درست بود زیرا اسرائیل در جنگ جنوب لبنان در مقابل شیعیان شکست خورد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: اولین معامله قرن طرح کمپ دیوید بود که یکسال قبل از پیروزی انقلاب ایجاد شده بود. در یک جنگ شش روزه سه کشور اردن، مصر و سوریه را شکست داده و آن‌ها را مجبور به مصالحه کردند. از آن زمان اسرائیل شروع شد و طی این ۴۰ سال آن‌ها قصد تثبیت خود را دارند. اکنون در قرن ۲۱ می‌خواهند معامله قرن را در جهت رسمیت شناختن اسرائیل رقم بزنند‌.

وی ادامه داد: این اقدام به دلیل این است که چالش اسرائیل مسئله مشروعیت در برابر جبهه مقاومت است. آن‌ها می‌خواهند نشان دهند که جنگ به پایان رسیده و آن‌ها می‌خواهند صلح را آغاز کنند. این اقدام یک فرآیند طبیعی نیست بلکه یک فرار رو به جلو است که آمریکا و اسرائیل این اقدام را به هفت دلیل انجام دادند از جمله شکست توسط ایران، نتیجه نگرفتن از داعش، عدم تصرف عراق، تضعیف شدن موقعیت آمریکا در منطقه و ... است.

دشتی افزود: معنای قدرت دیگر سلاح و زرادخانه نیست بلکه انگیزه‌ها، حضور و افکار عمومی و همچنین مشروعیت است که امروز دایره نفوذ اسرائیلی‌ها به همین دلیل محدود شده و حرکت‌های آنها فرار روبه جلو است بنابراین می‌بینیم که نیروهای مردمی که در عراق، سوریه و یمن ایجاد شده قدرتی بیشتر از سلاح‌های داعش، اسرائیل و عربستان دارند لذا معادله قدرت در منطقه بهم خورده است.

معاون اسبق استانداری یزد با اشاره به اینکه آن‌ها با معامله قرن قصد انجام چند کار را دارند گفت: در این معامله ۵۰ تا ۵۵ میلیارد دلار پول توسط عربستان به وسط می‌آید که می‌خواهند با آن چند مورد کار انجام بدهند، ابتدا اینکه بخشی از سرزمین سینا که توسط اسرائیل اشغال شده بود و در مصالحه کمپ دیوید به عنوان امتیاز به کشور مصر داده‌ بودند را بخرند یا اجاره کنند و آن‌ را به مردم فلسطین بدهند و مردم را به آن‌جا منتقل کنند، پس از آن حکومت نظامی بدون سلاح را برای آن‌ها ایجاد کنند. اسرائیل قصد دارد با آن ۵۰ میلیارد دلار یک زمینه رفاهی و اقتصادی را ایجاد کند تا فلسطینی‌ها در آن کار کنند و فلسطینی بیکار وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: وقتی سطح رفاه مردم را بالا آوردند این بهانه را از آن‌ها می‌گیرند که دیگر مشکل اقتصادی ندارید، امنیت و سرزمین هم که دارید پس دیگر مبارزه نداشته‌ باشید. از این جهت بقیه کشورها را نیز جذب کند و زیر سلطه خود می‌آورند حتی در صورت مقاومت ایران همه جهان را بر علیه ایران با خود همراه کند.

دشتی گفت: اسرائیل اکنون با بحران مشروعیت، جمعیت، خشکسالی روبه رو است. در ضمن هزینه اسرائیل برای آمریکا سنگین شده است بنابراین با معامله قرن درصدد این هستند و به دنبال بهانه‌ای هستند که جهان را قانع کنند تا رابطه مسالمت‌آمیز برقرار کرده و از این طریق همه جهان و اسلام را تحت سلطه خود در بیاورند.

انتهای پیام
captcha