قدس؛ رکن جدایی‌ناپذیر فرهنگ اسلامی / خاطره‌ای از دیدار با سید مقاومت
کد خبر: 3900671
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸

قدس؛ رکن جدایی‌ناپذیر فرهنگ اسلامی / خاطره‌ای از دیدار با سید مقاومت

آيت‌الله حیدری با بیان اینکه آرمان قدس یکی از ارکان امت اسلامی است، گفت: قدس یک قطعه از زمین نیست؛ بلکه به نماد یک مکتب تبدیل شده و از فرهنگ اسلامی قابل تفکیک نیست.‌

قدس؛ رکن جدایی ناپذیر از فرهنگ اسلام( آماده)

آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره ارتباط آرمان فلسطین با آرمان و امت اسلامی گفت: آرمان قدس یکی از ارکان امت اسلامی است. قدس یک قطعه از زمین نیست؛ بلکه به نماد یک مکتب تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: قرآن کریم در آیات خود از دو مسجد یاد می‌کند که یکی از آنها مسجدالحرام و دیگری مسجدالاقصی است و هر دو آنها را به نام مقدس پیامبر اکرم(ص) مربوط کرده است. خداوند فرمود: «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ؛ ﻣﻨﺰّﻩ ﻭ ﭘﺎﻙ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ [ﺧﺪﺍﻳﻲ] ﻛﻪ ﺷﺒﻲ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺤﺮﺍم ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺎﻗصی کﻪ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻧﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﻛﺖ ﺩﺍﺩﻳﻢ، ﺳﻴﺮ ﺩﺍﺩ، ﺗﺎ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎی ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻴﻢ. ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺍﻭ ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ.»

قدس را نمی‌توان از فرهنگ اسلامی تفکیک کرد

حیدری با بیان اینکه مسجدالاقصی به عنوان محل اسراء و معراج‌گاه رسول مکرم اسلام(ص) در قرآن معرفی شده است، افزود: بنابراین مسجدالاقصی و قدس را نه تنها نمی‌توان از فرهنگ اسلامی تفکیک کرد؛ بلکه در قلب فرهنگ اسلامی قرار دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین درباره معامله قرن تصریح کرد؛ این معامله، یک معامله شیطانی برای لاپوشانی شکست‌های پی در پی استکبار جهانی؛ آمریکا و اسرائیل در مقابل جبهه مقاومت اسلامی است. در چندسال اخیر رویارویی جدی بین آمریکا، غربی‌ها، مرتجعین و به عبارتی حامیان رژیم صهیونیستی از یک طرف و رزمندگان جبهه مقاومت اتفاق افتاده که نتیجه قطعی آن شکست قطعی استکبار جهانی است. به طوری که ترامپ صریحا اعتراف کرد که ما در ۷ سال اخیر ۷ هزار میلیارد دلار خسارت کردیم اما هیچ سودی به دست نیاوردیم.

وی ادامه داد: این شکست قطعی برای آنها نیاز به توجیه دارد. معامله قرن نوعی توجیه این شکست از یک جهت و از جهت دیگر دادن امید به اسرائیل و طرفداران اسرائیل و جهت سوم توجیه شرعی و عرفی برای خائنین امت اسلام مثل آل سعود و دیگران است که این همه خیانت و سازش‌کاری کردند، برای آنکه آبروی‌شان بیش از این نرود. آنها معامله قرن را برای عادی‌سازی روابط این خائنان با رژیم اشغالگر قدس طرح‌ریزی کردند.

حیدری گفت: اگر خدای ناکرده معامله قرن اتفاق بیفتد قطعاً به ضرر صددرصد امت اسلام و فلسطین تمام می شود. مشکلات و بدبختی‌های مردم فلسطین دو چندان می‌شود و هیچ سودی برای امت اسلام نخواهد داشت. اما قطعاً معامله قرن مرده به دنیا آمده است و هرگز آمریکا و اسرائیل در این معامله به آرزوی خود نخواهند رسید.

اسرائیل، یک موجود زیاده‌خواهی است که به هیچ حدی قانع نیست و خاخام‌های یهودی صریحا می‌گویند محدوده اسرائیل از نیل تا سند است؛ یعنی محدوده ما باید از مصر تا پاکستان باشد و تمام کشورهای اسلامی در غرب آسیا باید جزو اسرائیل باشند. خاخام دیگری نیز گفته است که حدود اقالیم ما بستگی به سمّ اسبان ما دارد یعنی اگر بتوانیم همه دنیا را بگیریم همه دنیا را، اسرائیل خواهیم کرد.

وی درباره دیگر اهداف این معامله با بیان اینکه این معامله در راستای تثبیت اسرائیل بوده است، افزود: اسرائیل، یک موجود زیاده‌خواهی است که به هیچ حدی قانع نیست و خاخام‌های یهودی صریحا می‌گویند محدوده اسرائیل از نیل تا سند است؛ یعنی محدوده ما باید از مصر تا پاکستان باشد و تمام کشورهای اسلامی در غرب آسیا باید جزو اسرائیل باشند. خاخام دیگری نیز گفته است که حدود اقالیم ما بستگی به سمّ اسبان ما دارد یعنی اگر بتوانیم همه دنیا را بگیریم همه دنیا را، اسرائیل خواهیم کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنها مجبور شدند در برابر امت اسلامی عقب‌نشینی کنند و دیوار حائلی بین خود بکشند تا فلسطینی‌های غزه نتوانند بین آن ها نفوذ کنند. اسرائیلی‌ها نیاز به یک نوع توسعه‌طلبی و آرمان‌خواهی برای خودشان دارند و معامله قرن در راستای همان آرمانخواهی صهیونیست شکل گرفت.

خاطره‌ای از سید مقاومت

حیدری درباره آینده اسرائیل نیز گفت: مقام معظم رهبری فرمودند تا ۲۵ سال دیگر خبری از اسرائیل نخواهد بود و قطعاً قبلا از ۲۵ سال شکست خواهد خورد. بر این اساس، هر روزی را که امت اسلامی صبح کند یک گام به سوی آزادی قدس برمی‌دارد. امیدواریم که به زودی در سال‌های آینده شاهد نماز مسلمین در مسجدالاقصی باشیم‌. در پایان خاطره‌ای از دیدار با سید مقاومت برای شما نقل می‌کنم. سال ۸۹ سفری به لبنان داشتم و با سید حسن نصرالله دیدار کردم. در این دیدار از ایشان درباره جنگ با اسرائیل سوال کردم که آیا بعد از جنگ ۳۳ روزه جنگی با اسرائیل خواهید داشت؟ پاسخ دادند به زودی خیر اما قطعاً این اتفاق خواهد افتاد و ما قطعاً پیروز میدان خواهیم بود و در مسجدالاقصی نماز خواهیم خواند. ایشان سخنانی را که در سخنرانی‌های خود بیان می‌کنند در جلسات خصوصی خود نیز مورد تاکید قرار می‌دهند.

انتهای پیام
captcha