روز جهانی قدس نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است
کد خبر: 3900758
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴

روز جهانی قدس نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است

نماینده مردم تبریز، ‌اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: روز جهانی قدس، تجلی و نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین است؛ روزی که آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان در مقابل غاصبان و اشغالگران صهیونیست ایستادگی می‌کنند.

روز جهانی قدس نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام استمحمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، ‌اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ‌در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان شرقی، اظهار کرد: روز جهانی قدس، تجلی و نماد وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین است؛ روزی که آزادی خواهان و عدالت طلبان جهان در مقابل غاصبان و اشغالگران صهیونیست ایستادگی می‌کنند.

وی افزود: روز جهانی قدس که از ابتکارات امام راحل است، در سطح بین‌الملل توانسته فرصتی را برای ملت‌های دنیا مهیا کند تا بتوان بازیابی مناسبی را برای یادآوری و بیان جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس علیه ملت مظلوم فلسطین فراهم آورد.

‌فرهنگی گفت: رژیم اشغالگر قدس نه فقط تهدیدی علیه مردم مظلوم فلسطین به حساب می‌آید، بلکه برای غرب آسیا و کل جهان نیز تهدیدی بالقوه و گاهی بالفعل محسوب می‌شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس، افزود: روز جهانی قدس به عنوان یادآوری رویدادی جهانی ‌که سالانه به صورت منظم در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود، رژیم غاصب صهیونیزم را به تدریج به انزوا پیش برده است.

وی تاکید کرد: از زمان پایه گذاری روز جهانی قدس توسط امام خمینی(‌ره) تاکنون، رفته رفته رژیم اشغالگر قدس به سمت انزوا پیش رفته و از آن حرکت‌های تروریستی و جنایتکارانه چندین سال قبل که ابتکار عمل اقدامات جنایتکارانه را در آن دوران در اختیار گرفته بود، دیگر خبری نیست.

‌فرهنگی یادآوری کرد: همان طور که دیدیم رژیم اشغالگر قدس در ٢ جنگ ۲۲ روزه و ۳۳ روزه با غزه و حزب‌الله لبنان شکست خورد و بیشتر منزوی شد و دیگر جرأت تکرار چنین اتفاقاتی را ندارد.

‌این نماینده مجلس، ادامه داد: البته این رژیم گاهی اوقات بر اثر تحریک آمریکا و اروپا برخی اقداماتی را انجام می دهد، اما به هیچ عنوان نمی‌تواند تاثیر گذار بوده و ابتکار عمل را در دست بگیرد.

‌فرهنگی گفت: اکنون که امکان راهپیمایی روز جهانی قدس به علت شیوع کرونا مهیا نیست، حرکاتی در فضای مجازی و رسانه‌ها انجام می‌شود که ضمن فعال نگاه داشتن حمایت از مردم مظلوم فلسطین همان آثار راهپیمایی را نیز خواهد داشت.

‌وی خاطر نشان کرد: همانطور که به علت شیوع کرونا نمازهای جمعه، مساجد و هیئات مذهبی تعطیل شدند، اما معنویت کاهش پیدا نکرد و به اشکال مختلف خود را نشان داد، در روز جهانی قدس نیز فریاد مظلومیت مردم فلسطین در تمام نقاط جهان به صورت مجازی و رسانه ای خواهد بود.

انتهای پیام
captcha