تحقق تمدن نوین اسلامی از طریق روز جهانی قدس
کد خبر: 3900790
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹

تحقق تمدن نوین اسلامی از طریق روز جهانی قدس

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با بیان اینکه بصیرت انقلابی و شعور سیاسی امت اسلامی به برکت روز جهانی قدس بالا رفته است، گفت: تمدن نوین اسلامی از طریق روز جهانی قدس محقق خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص تبیین ابعاد مختلف واقعه قدس اظهار کرد: مسئله فلسطین و قدس شریف، یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین مسائلی است که امروز جهان اسلام به آن نیاز دارد چراکه برکات روز جهانی قدس می‌تواند جهان اسلام را در کنار یکدیگر منسجم کند.

وی با اشاره به اینکه در بحث فلسطین شاهد دو رویکرد در قبل و بعد از انقلاب اسلامی بودیم و هستیم، افزود: یک رویکرد که تمرکزش بر روی ملیت و عربیت بود و به‌وسیله آن می‌خواستند مسئله را از طریق جهان عرب حل کنند و این مسئله با پیمان کمپ دیوید توسط کشورهای عربی منعقد شد و با نتایج شومی که داشت، مسئله قدس شریف به محاق رفت و البته مردم و جهان اسلام متوجه شدند مسئله قدس شریف را نمی‌توانند از طریق موضوع عربیت و ملیت حل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اضافه کرد: رویکرد دیگری که بعد از انقلاب اسلامی در پیش گرفته شد این بود که مسئله قدس شریف به مسئله جهان اسلام تبدیل شد. انقلاب اسلامی، قدس را متعلق به همه مسلمین دانسته و آن را از زاویه‌ای دیگر پیگیری کرد.

عبادی ادامه داد: آن زمانی که تمرکز کشورهای عربی بر روی مسئله قدس شریف از طریق مذاکره بود، مذاکرات زیادی را انجام دادند که همه به شکست انجامید و انقلاب اسلامی نظریه تمرکز بر مقاومت جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی را مطرح کرد. امروز کشورهای اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که نظام استبدادی آمریکا و رژیم صهیونیستی تنها از طریق مذاکرات می‌خواهند حرکت روبه‌جلوی خود را دنبال کنند و به دنبال حل مسئله فلسطین نیستند.

وی تصریح کرد: با هر مذاکره جدید، امتیازات جدیدی به رژیم صهیونیستی داده می‌شد، ازاین‌رو تفکر و اندیشه مقاومت جایگزین مذاکره شد. از آن روزی که اندیشه مقاومت توسط انقلاب اسلامی ایران مطرح شد و جهان اسلام به مسئله فلسطین و قدس شریف ورود پیدا کرد، شاهد یک تحول و دگرگونی اساسی در مسئله فلسطین هستیم.

روز جهانی قدس و موج بیداری اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عنوان کرد: از زمانی که ایده روز جهانی قدس توسط حضرت امام (ره) مطرح شد و جهان اسلام را در حول محور فلسطین متمرکز کرد، ما شاهد برکات روز جهانی قدس هستیم. در ابتدا توانستیم به برکت روز قدس، موج بیداری اسلامی را در جهان اسلام ایجاد کنیم و این بیداری اسلامی برخلاف آن بیداری عربی با تمرکز بر ملیت و عربیت، بر بیداری تمامی جهان اسلام متمرکز شد.

روز جهانی قدس و امت‌سازی اسلامی

عبادی با اشاره به اینکه ما امروز در جهان اسلام شاهد یک خلأ جدی هستیم و نیاز به امت سازی داریم، بیان کرد: تشکیل یک امت واحده برای حل مسئله فلسطین از طریق روز جهانی قدس میسر شد و با ورود همه آحاد مسلمین در اقصی نقاط عالم در روز جهانی قدس، آرام‌آرام اندیشه و تفکر امت سازی در جهان اسلام شکل گرفت.

وی ادامه داد: همه ما اذعان داریم که تلاش دشمنان در طول تاریخ بر این بوده که کشورهای اسلامی و جهان اسلام را شقه‌شقه و از هم تفکیک کنند و با عناوین عربیت، نژاد، قومیت، مذهب، شیعه و سنی آن‌ها را از هم جدا کند اما با طرح مسئله روز جهانی قدس توسط امام (ره) شاهد بودیم که اندیشه امت سازی بدون نگاه به مذهب، قومیت و ملیت مطرح شد و جهان اسلام را به این سمت‌وسو هدایت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: ما اندیشه مقاومت را با روز جهانی قدس با دنیای اسلام تثبیت کردیم و امروز تفکر مقاومت، تفکر قالبی است که موردپذیرش جهان اسلام واقع شده است. با اعلان روز جهانی قدس ما توانستیم شعور سیاسی جهان اسلام و بصیرت امت اسلامی را بالا برده و مسئله فلسطین را در رأس امور جهان اسلام قرار دهیم.

روز جهانی قدس و افزایش بصیرت انقلابی امت اسلامی

عبادی افزود: امروز جهان اسلام یک راهبرد مشترک را دنبال می‌کند و آن این است که جهان اسلام تحت لوای قدس شریف انسجام خود را پیدا کند و توطئه‌های دشمنان را بشناسد. شاید برای برخی مردم این سؤال پیش آید که راهپیمایی روز قدس چه فایده‌ای دارد؟ در اوایل انقلاب ما تنها بودیم و شعارهای مرگ بر اسرائیل و روز جهانی قدس را تنها یکی دو ملت با سردمداری و پرچم‌داری ملت ایران سر می‌دادند اما امروز شاهدیم مسئله فلسطین تبدیل به مسئله اول جهان اسلام شده و بصیرت انقلابی  و شعور سیاسی امت اسلامی به برکت روز جهانی قدس بالا رفته است.

وی ادامه داد: ما امروز توانستیم جمهوری اسلامی را به‌عنوان یک الگو به جهانیان ارائه دهیم، انقلابی که امروز پرچم‌دار مقاومت و مبارزه با رژیم صهیونیستی است و این الگوسازی ملت ایران برای مسلمانان جهان می‌تواند نویدبخش آینده مهمی در حوزه تمدن سازی شود. قطعاً تحقق تمدن نوین اسلامی از طریق روز جهانی قدس قابل تأمین خواهد بود.

خیانت قرن و اهمیت روز جهانی قدس

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عنوان کرد: امروز اهمیت روز قدس بسیار زیاد است و در سال جدیدی که با آن مواجه هستیم باید از جهات مختلفی به این مسئله بپردازیم. ما امروز شاهد نیرنگ جدید و خیانت جدید قرن تحت عنوان معامله قرن هستیم. مقام معظم رهبری در روزهای آغازین این خیانت قرن فرمودند معامله قرن به‌عنوان یک نوزاد مرده متولد شده است، اگرچه می‌خواهد روحی در این نوزاد مرده بدمند اما هرگز موفق نخواهند شد.

عبادی تصریح کرد: امسال اهمیت روز قدس ما به دلیل طرح مسئله خیانت قرن توسط رژیم منحوس صهیونیستی به سرکردگی آمریکا و حمایت چند کشور مفلوک در جهان اسلام که از امت خود فاصله دارند، بسیار زیاد است، ازاین‌رو روز قدس امسال حال و هوای دیگری دارد.

فضای مجازی، فرصتی نوین برای اعلام انزجار به رژیم صهیونیستی

وی اضافه کرد: اگرچه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا توانایی برگزاری راهپیمایی علنی را مثل سنوات گذشته نداریم اما قطعاً پیام الهام‌بخش رهبر عزیز، فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی در روز قدس روشنی‌بخش این مسیر بوده و شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا در مصلاهای نماز جمعه در مناطق با شرایط سفید طنین‌انداز خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: همچنین جوانان انقلابی در سراسر جهان عزم خود را جزم کرده و از طریق فضای مجازی موضوع فلسطین و مسئله قدس شریف را در رأس هرم فضای مجازی قرار داده و از این طریق نفرت خود را به نظام صهیونیستی اعلام می‌کنند. فرصت جدیدی حاصل‌شده که فضای مجازی را فضایی سهمگین علیه ظلم و ستم و جنایت صهیونیست‌ها خواهد کرد و همه مسلمین جهان این فضا را به‌عنوان یک فرصت نوین در خدمت گرفته و در این حرکت بالنده شرکت خواهند کرد.

عبادی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در این فرصت به وجود آمده، شرایط را به‌گونه‌ای پیش ببریم که با تکیه‌بر بیانیه گام دوم رهبر عزیز و فرزانه انقلاب، عن‌قریب شاهد آزادی قدس شریف باشیم و ملت‌های مسلمان حول محور قدس شریف بتوانند متمرکز و منسجم شوند و به امید روزی که همه مسلمانان جهان، نماز پرشکوه جمعه و عید را در قدس شریف به امامت رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اقامه کنند.

وی در پایان بیان کرد: روز جهانی قدس و روز عزت و عظمت اسلام را خدمت همه مؤمنان و مسلمانان جهان تبریک می‌گویم و امیدوارم در زیر سایه این روز به هدف نهایی آزادسازی قدس شریف نائل شویم.

انتهای پیام
captcha