گزارشی از فعالیت‌های جهادی مؤسسه بین‌الحرمین شاهرود
کد خبر: 3900924
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹

گزارشی از فعالیت‌های جهادی مؤسسه بین‌الحرمین شاهرود

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بین‌الحرمین شاهرود برای مقابله با ویروس کرونا اقدام به فعالیت‌های جهادی کرد.

به گزارش ایکنا؛ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بین‌الحرمین شاهرود با مدیریت محمد ابراهیمی، از ابتدای شیوع ویروس کرونا، آموزش‌های قرآن را در فضای مجازی آغاز کرد و در کنار این آموزش‌های غیر حضوری، به فعالیت‌های جهادی و مؤمنانه پرداخت.

این مرکز قرآن در ایام مبارک رمضان، در قالب طرح «باران همدلی» کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و تعداد یک هزار بسته معیشت شامل غذا و وسایل بهداشتی بین اقشار آسیب‌دیده از شرایط کرونایی توزیع شد.

همچنین به همت خیرین در ماه مبارک رمضان، طبخ و پخش 500 وعده غذای گرم افطاری و سحری در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان شهرستان شاهرود انجام شد. به منظور ترویج و نهادینه کردن مبانی اسلامی و ملی، تعداد سه هزار بسته فرهنگی شامل کتب مذهبی، تقویم ملی و مذهبی، نرم‌افزارهای فرهنگی، قرآنی، جزوات آموزشی احکام و تفسیر، پرچم و غیره بین عموم مردم توزیع شد.

در ادامه فعالیت‌های جهادی «همدلی مؤمنانه»، در آستانه عید سعید فطر دو مجموعه جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا شد. این جهیزیه‌ها از سوی مرکز خیریه مؤسسه و با همکاری خیرین هر یک به ارزش سیصد میلیون ریال تهیه شد. حمایت‌های مؤسسه فرهنگی بین‌الحرمین از نوعروسان و زوج‌های جوان علاوه بر کمک هزینه جهیزیه، برخی برنامه‌های مشاوره‌ای، آموزشی، فرهنگی و اهدای بسته‌های فرهنگی را نیز شامل می‌شود.
شیوه‌های صحیح رفتاری در زندگی زناشویی، آیین همسرداری، اصول و مهارت‌های زندگی، تأثیر ازدواج بر سلامت روانی فرد، نقش زن در تحکیم نهاد خانواده، سبک زندگی اسلامی و… از مهمترین موضوعات مطرح شده در دوره‌های آموزشی برای همسران جوان و نیز نوعروسان است.

از دیگر برنامه‌های این مرکز برپایی مراسم احیای شب‌های قدر به‌صورت حضوری و مجازی با رعایت تمام نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری در حسینیه بود. با توجه به وجود ویروس کرونا و مهم بودن نکات و مسائل بهداشتی، به روزه‌داران و احیاکنندگان شب‌های قدر توصیه شد تا با فاصله‌گذاری بین خود و دیگران با آرامش به مراسم شب‌های قدر بپردازند.
مؤسسه فرهنگی بین‌الحرمین با به پایان رسیدن ماه مبارک رمضان، مراسم وداع با ماه مبارک رمضان را همزمان با شب بیست و هشتم ماه مبارک، در تاریخ پنج‌شنبه یکم خرداد ماه از ساعت 20 تا23 در حسینیه برگزار کرد. دراین مراسم برنامه‌هایی مانند سخنرانی، قرائت قرآن، مناجات خوانی، مداحی ضیافت افطاری انجام شد.

انتهای پیام
captcha