آغاز روند آزادی دو هزار زندانی طالبان با دستور اشرف غنی
کد خبر: 3901191
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱

آغاز روند آزادی دو هزار زندانی طالبان با دستور اشرف غنی

همزمان با عید سعید فطر، رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرد روند آزادی زندانیان طالبان شتاب می‌گیرد. سخنگوی وی نیز از فراهم شدن مقدمات آزادی دو هزار نفر از اعضای زندانی این گروه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از طلوع‌نیوز، رئیس‌جمهور افغانستان با استقبال از آتش‌بس سه روزه طالبان به مناسبت عید فطر، گفت روند آزاد کردن زندانیان طالبان تسریع می‌شود.
 
سخنگوی اشرف غنی نیز اعلام کرد که به دستور او، مقدمات آزادسازی دو هزار زندانی طالبان آغاز شده است.

محمد اشرف غنی امروز یکشنبه چهارم خرداد در سخنرانی‌اش پس از نماز عید فطر گفت: در رهایی زندانیان طالبان تسریع خواهد شد و در عین حال از طالبان هم می‌خواهم که نیروهای امنیتی و دفاعی ما را که زندانی آنها هستند هر چه زودتر آزاد کنند.

پس از سخنان اشرف غنی، سخنگوی او در توئیترش نوشت که روند آزادی  حدود دوهزار زندانی طالبان آغاز شده است.
 
بر اساس موافقتنامه‌ای که حدود سه ماه پیش بین آمریکا و رهبران طالبان امضا شد، دولت افغانستان باید تا پنج‌هزار زندانی طالبان را آزاد ‌کند و این گروه نیز در مقابل باید هزار زندانی را آزاد کند.

شورای امنیت ملی افغانستان ۲۲ اردیبهشت با اعلام اینکه طالبان در برابر دریافت هزار زندانی‌شان، به جای دویست نفر فقط ۱۰۵ نفر را آزاد کردند، این مبادله را متوقف کرد.

اقدام طالبان در اعلان آتش‌بس سه روزه با استقبال نهادهای بین‌المللی، از جمله دبیرکل سازمان ملل، دبیرکل ناتو و نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان، روبه‌رو شده است.
 
انتهای پیام
captcha