بازگشایی رستوران‌ها با رعایت 4 اصل بهداشتی
کد خبر: 3901354
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹

بازگشایی رستوران‌ها با رعایت 4 اصل بهداشتی

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از بازگشایی رستوران‌ها با رعایت چهار اصل بهداشتی خبر داد و گفت: رستوران‌ها از امروز امکان پذیرش مشتری را دارند، البته با شرایط خاص که مهم‌ترین شرط رعایت فاصله میان مشتری‌هاست.

به گزارش ایکنا، محسن فرهادی، معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، طی نشستی مجازی با خبرنگاران به تشریح آخرین وضعیت بازگشایی محیط‌های کار در کشور پرداخت و گفت: برای بازگشایی رستوران‌ها بر رعایت چهار محور اصلی بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی، ابزار، تجهیزات و بهداشت ساختمان و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی تأکید داریم.

وی با اشاره به اینکه رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی تا پیش از این صرفاً می‌توانستند غذای بیرون‌بر توزیع کنند، اعلام کرد: رستوران‌ها از امروز امکان پذیرش مشتری را دارند، البته با شرایط خاص که مهم‌ترین شرط رعایت فاصله میان مشتری‌هاست به طوری که هر میزی که برای یک مشتری در نظر گرفته می‌شود باید طوری چیده شود که فاصله حداقل یک تا دو متری در آن لحاظ شود.

فرهادی به کاهش مشتری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: کماکان دریافت وجه نقد ممنوع است و بهتر است با سیستم‌های نرم افزاری و اینترنت و کارت به کارت کردن‌ها وجوه پرداخت شود.

وی با تأکید بر اینکه رعایت بهداشت فردی کارکنان رستوران‌ها شدیدتر از گذشته باید رعایت شود، گفت: دست زدن‌ها و تماس‌های فردی باید صفر شود و کارکنان باید از ماسک و دستکش برای سرو غذا استفاده کنند. درباره نحوه عرضه مواد غذایی در رستوران‌ها نیز غذایی که برای مشتری سرو می‌شود، حتماً باید روکش داشته باشد و ادویه‌جات، فلفل و نمک باید یکبار مصرف روی میز برای مشتری گذاشته شود.

میز و صندلی مشتری‌ها پس از استفاده گندزدایی شود 

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: زمانی که مشتری میز و صندلی خود را ترک می‌کند، حتماً باید فرایند گندزدایی انجام شود. قهوه‌خانه و رستوران‌های سنتی نیز کماکان می‌توانند بدون عرضه مواد دخانی مانند رستوران‌ها فعالیت کنند. البته فعالیت تالارهای پذیرایی و اماکنی که امکان تجمع افراد وجود دارد ممنوع است و تالارهای پذیرایی فقط می‌توانند به صورت غذای بیرون‌بر یا به شکل رستوران، فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: مراکز ماساژ، سونا و استخر خصوصاً در شهرهای قرمز و پرخطر همچنان تعطیل است و تمامی ورزش‌های دارای برخورد نیز کماکان تعطیل خواهند بود.

وی در پایان توصیه کرد که از این رفع محدودیت‌ها استفاده کرده و بتوانیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ تدریج این محدودیت‌ها را برداریم.

 

انتهای پیام
captcha