روستاییان فاقد بیمه در یزد شناسایی می‌شوند
کد خبر: 3901450
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۸

روستاییان فاقد بیمه در یزد شناسایی می‌شوند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد با اشاره به اینکه بیشترین افراد فاقد بیمه مربوط به شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، اشکذر و یزد است گفت: افراد ساکن در مناطق روستایی که فاقد هرگونه بیمه‌ای هستند شناسایی و خدمات صندوق به آنها معرفی می‌شود.

روستاییان فاقد بیمه در یزد شناسایی می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، حسن ابراهیمی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد  6 خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه خدمات این صندوق را شامل افراد ساکن در مناطق روستایی، عشایر، رانندگان، شهرهای زیر 20 هزار نفر، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی و حتی کشاورزان غیرساکن در روستا که فاقد هر گونه بیمه یا مشمول بیمه‌های اجباری نیستند دانست و اظهار کرد: افراد با سن 18 تا 50 سال می توانند در این صندوق بیمه پردازی کنند.

وی ادامه داد: از مزایای این صندوق هزینه پایین حق بیمه در بین صندوق‌های بیمه‌ای کشور است به نحوی که این حق بیمه بر اساس سطوح درآمدی است که خود بیمه شده انتخاب می کند و اکنون بین 27500 تومان تا 70 هزار تومان است.

ابراهیمی تعهدات این صندوق را مستمری بازنشستگی یا سالمندی، مستمری از کار افتادگی و مستمری فوتی یا بازماندگان دانست و افزود: آمارها نشان می دهد که در استان یزد حدود 68 هزار و 900 نفر فاقد هر گونه بیمه‌ای هستند .

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد  گفت: این صندوق برای اولین بار در کشور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و از طریق سامانه سیب، اطلاعات کلیه افرادی که در مراکز جامع سلامت روستایی و شهرهای زیر20 هزار نفر جمعیت ثبت‌نام کرده‌اند را بدست آورد که براساس این اطلاعات این رقم حدود 34 هزار نفر مشخص شد که بیشترین مربوط به شهرستان‌های خاتم، ابرکوه، اشکذر و یزد هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۶۷۷ نفر در این صندوق بیمه شده هستند که حداقل یک نوبت در این صندوق حق بیمه پرداخت کرده‌اند و از این تعداد ۱۱ هزار نفر معادل ۴۴ درصد بیمه شده فعال هستند که به صورت مستمر حق بیمه را پرداخت می کنند.

ابراهیمی افزود: حدود ۳۷۰۰ نفر معادل 15 درصد کل بیمه شدگان مشمول بیمه‌های اجباری شده‌اند و ۶۳۵۰ نفر معادل ۲۵ درصد کل بیمه شدگان بیمه خود را در صندوق قطع کرده و هم اکنون فاقد هرگونه بیمه‌ای هستند و ۳۳۱۶ نفر معادل ۳۰ درصد بیمه شدگان فعال در حال دریافت انواع مستمری‌ هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد، رشد ۹.۵ درصدی ضریب نفوذ بیمه‌ای در سال گذشته، رشد ۲۷.۱ درصدی به لحاظ میزان وفاداری به صندوق،  برقراری مستمری برای ۲۹۳ نفر، پرداخت تسهیلات به ۲۰۰ نفر از اعضا تا سقف ۳۰ میلیون ریال، تلاش برای شناسایی افراد فاقد بیمه و اجرای طرح تکریم ارباب رجوع با توجه به مخاطبان خاص و زحمتکش این صندوق و همچنین اعزام برخی از بیمه شدگان به مشهد مقدس را از دیگر اقدامات سال گذشته این صندوق در استان یزد اعلام کرد .

وی با اشاره به اقداماتی که امسال در دستور کار قرار دارد از تمرکز بر روی شهرستان‌های دارای کمترین بیمه شده شامل خاتم، ابرکوه، اشکذر و یزد خبر داد و بیان کرد: همچنین 6350 نفر که بیمه آنها قطع شده و هیچ گونه بیمه‌ای ندارند در حال جمع آوری اطلاعات و بهره‌مندی از مزایای این صندوق هستیم.

انتهای پیام
captcha