جلسه مدیریت بحران کرونا در مصر برای بازگشایی مساجد
کد خبر: 3901505
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶

جلسه مدیریت بحران کرونا در مصر برای بازگشایی مساجد

جلسه مدیریت بحران کرونا به منظور بررسی روند بازگشایی مساجد مصر پس از تعطیلات چند روزه عید فطر در این کشور برگزار می‌شود.

بررسی طرح بازگشایی مساجد در مصربه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، «محمد مختار جمعه»، وزیر اوقاف مصر در این باره گفت: این وزارتخانه برای بازگشایی مساجد طرحی را آماده کرده که آن را به کمیته مدیریت بحران کرونا که اوایل هفته آینده در شورای وزیران تشکیل خواهد شد، ارائه می‌دهد.

وی به توزیع سجاده در مساجد از روز شنبه (10 خرداد ماه) اشاره و تصریح کرد: این وزارتخانه 350 هزار متر سجاده نماز را در اداره‌های اوقاف مناطق مختلف توزیع خواهد کرد.

همچنین رئیس بخش امور دینی و رؤسای اداره‌های اوقاف ملزم هستند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، جایگاه نمازگزاران را در مساجد مشخص کنند به طوری که میان هر نمازگزار از هر طرف فاصله‌ای ایمن وجود داشته باشد.

گفتنی است، حدود دو ماه پیش مساجد مصر با هماهنگی وزارت اوقاف و وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شدند.

وزارت اوقاف مصر پیش از این بخشنامه‌‌ای هفت بندی از اقدامات پیشگیرانه پس از بازگشایی مساجد را صادر کرد و ۱۰۰ میلیون پوند مصری برای حفاظت از مساجد اختصاص داد.

انتهای پیام
captcha