تدوین ۱۷ طرح اقتصاد مقاومتی در فارس / برقراری پرواز نجف به شیراز پس از کرونا
کد خبر: 3901560
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷

تدوین ۱۷ طرح اقتصاد مقاومتی در فارس / برقراری پرواز نجف به شیراز پس از کرونا

استاندار فارس از تدوین ۱۷ طرح اقتصاد مقاومتی در این استان خبر داد و گفت: پیش از این ۱۳ طرح اقتصاد مقاومتی در فارس تدوین و نهایی شده بود که ۴ طرح جدید نیز به طرح‌های قبلی اضافه شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس امروز، ٧ خرداد ماه در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۱۳ طرح اقتصاد مقاومتی در فارس تدوین و نهایی شده بود که ۴ طرح جدید نیز به طرح‌های قبلی اضافه شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینكه با عملیاتی شدن این طرح‌ها شاهد جهش تولید در استان فارس باشیم، افزود: شاخص‌ها در فارس همواره در حال رشد هستند اما جهش تولید زمانی رخ خواهد داد که میزان توسعه و رشد آمارهای استان، جهش تصاعدی داشته باشند.

استاندار فارس ادامه داد: علاوه بر طرح‌هایی که به‌عنوان اقتصاد مقاومتی در استان شناخته شده، طرح‌هایی نیز در قالب پروژه‌های جهش تولید در استان فارس تدوین شده‌اند، لذا عملیاتی شدن این طرح‌ها می‌تواند نوید دهنده آینده‌ای درخشان در اقتصاد فارس باشد.

رحیمی خواستار برگزاری جلساتی برای معرفی توانمندی‌های اقتصادی این استان در راستای جذب بازارهای کشور عراق با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی ایران و عراق شد و در عین حال از برقراری پرواز مستقیم نجف به شیراز پس از افول بیماری کووید ١٩ خبر داد.

وی همچنین به برنامه توریست درمانی فارس که مدتی است مغفول مانده اشاره كرد و با بیان اینکه این استان هم در حوزه نیروی انسانی و هم در حوزه تجهیزات درمانی در کشور حائز جایگاه است، خواستار برنامه ریزی مدون و جامع برای ایجاد تورهای توریست درمانی شد.

استاندار فارس تأکید کرد: در اسرع وقت نسبت به برگزاری این تورها و هدفمند کردن فعالیت‌های درمانی در فارس با جامعیت هدف کشورهای حوزه خلیج فارس اقدام شود.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه جذب سرمایه‌گذاری و تعیین تکلیف معادن استان یکی از اولویت‌های اصلی برنامه‌ریزی برای توسعه فارس در راستای رونق تولید است، گفت: وجود پتانسیل‌های معدنی در فارس در کنار استفاده از تکنولوژی و علوم روز دنیا می‌تواند نقش مؤثری در بهبود شرایط معدنی در استان داشته باشد.

وی با اشاره به واکاوی مشکلات کندکننده سرعت پروژه‌های اقتصادی استان نیز تاکید کرد: مصوبات استانی کارگروه اقتصاد مقاومتی باید عملیاتی شود و اگر مشکلی برای عملیاتی شدن این مصوبات وجود دارد باید واکاوی و مشکلات موجود توسط دستگاه‌های اجرایی برطرف شوند.

رحیمی همچنین با اشاره به مشکلات کارخانه نوآوری شیراز نیز گفت: تمام ملزومات ایجاد و بهره‌برداری این کارخانه تهیه شده و تنها مشکل آن، عدم فعالیت این واحد اقتصادی و نحوه استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان است. دستگاه‌های مربوطه مکلف هستند تا موانع بهره‌برداری از این طرح را هرچه سریع‌تر برطرف و نسبت به راه‌اندازی آن کنند.

انتهای پیام
captcha