همدلی مردم در بحران کرونا برای آیندگان ماندگار شد
کد خبر: 3901667
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

همدلی مردم در بحران کرونا برای آیندگان ماندگار شد

امام جمعه یزد گفت: بروز سنت‌های اهل بیت(ع)، سنت همدلی و مواسات به همراه توکل در بحران کرونا مشهود شد و الگوهای خوبی به دست آمد که ماندگار و برای آیندگان قابل استفاده است.

همدلی مردم در بحران کرونا برای آیندگان ماندگار شدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 7 خردادماه در دیدار مدیران مدارس علمیه استان یزد اظهار کرد: ویروس منحوس کرونا تحولی در همه مسائل زندگی گذاشته و خیلی از رسوم و حالت‌ها و مسائل اقتصادی، فرهنگی خانواده تغییر کرده است.

وی ادامه داد: در مسائل اقتصادی و مخارج زندگی رویکردها تغییر کرده و خیلی از سنت‌های خوب تقویت شده است و در مسائل دینی هم توجه به دین، توجه به خدا توجه و عظمت خالق در این شرایط بیشتر مورد توجه قرار گرفته و مردم فهمیدند دنیای بدون معنویت ارزشی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اضافه کرد: در دنیای امروز که به انسان‌ها رحم نمی‌کردند و به فقرا و نیازمندان توجه نمی‌شد، چهره نظام ثروتمند سالاری نژادپرستی و … در این جریان نمایان شد و چهره وحشی‌گری و مادی‌گری خیلی دولت‌های غربی مشخص شد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به سنت‌های اهل بیت(ع) گفت: بروز سنت‌های اهل بیت(ع)، سنت همدلی و مواسات به همراه توکل در این بحران کرونا خیلی مشهود شد و خیلی الگوهای خوبی به دست آمد که برای آیندگان قابل استفاده است.

وی درباره حضور جوانان در این صحنه‌ها نیز گفت: جوانان امروز وارد میدان خدمت شده اند؛ چه در بخش سلامت چه در بخش اقتصاد و مواسات در سطح جامعه که قابل تحسین است.

امام جمعه یزد درباره جامعه طلبگی افزود: در مورد طلبه‌ها و جامعه طلبگی باید دو مسئله توکل و ایمان اهتمام داشته باشد، توکل به این معنی که اطمینان قلبی و یقین به خدا داشته باشیم و نکته‌ دوم ایجاد انگیزه برای طلاب و نیت طلبه در راه طلبگی است.

انتهای پیام
captcha