صداقت و امانتداری دو خصلت امین موقوفه است
کد خبر: 3901683
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

صداقت و امانتداری دو خصلت امین موقوفه است

مدیرکل اوقاف وامور خیریه کردستان با اعلام اینکه صداقت و امانتداری دو خصلت امین موقوفه است، گفت: هیچ حق‌الناسی به اندازه وقف سخت نیست چراکه در وقف هم حق الله، هم حق واقف و هم حق موقوف العلیهم وجود دارد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، هشتم خردادماه در جلسه اهدای احکام امین موقوفات استان کردستان اظهار کرد: در قرآن کریم 40 بار نام امین به عنوان صفات پیامبران ذکر شده و این نشان از اهمیت و جایگاه امانتداری در دین مبین اسلام است.
وی با اعلام اینکه خداوند متعال در آیه هشت سوره مؤمنون می فرماید:«وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ؛ و آنان كه امانتها و پيمان خود را رعايت مى‌كنند»، افزود: بزرگترین خصیصه وجود مبارک پیامبر اسلام(ص) قبل از مبعث امانتداری ایشان بوده و این صفت بین امامان و اولیاء خداوند نیز بارز بوده است.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه کردستان با اعلام اینکه صداقت و امانتداری دو خصلت امین موقوفه است، بیان کرد: شخص امین این موضوع را باید بداند که هیچ حق‌الناسی به اندازه وقف سخت نیست چراکه در وقف هم حق خدا وجود دارد، هم حق واقف و هم حق موقوف العلیهم یعنی اشخاصی که واقف برای ایشان وقف کرده است.
وی یادآور شد: موقوفات بزرگی در استان کردستان سینه به سینه حفظ شده‌ و اینک به دست ما رسیده‌اند و این مهم نشان از اعتقاد و احترام مردم این دیار به املاک و اراضی موقوفه دارد.
انتهای پیام
captcha