حمایت نمایندگان مجلس بحرین از مربیان و مراکز حفظ قرآن
کد خبر: 3901686
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

حمایت نمایندگان مجلس بحرین از مربیان و مراکز حفظ قرآن

شماری از نمایندگان مجلس بحرین با اقدام وزارت دادگستری و اوقاف و امور اسلامی این کشور درباره عدم اعطای امکانات به مربیان و کارکنان مراکز حفظ قرآن مخالفت کردند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «اخبار الخلیج»، وزارت دادگستری، اوقاف و امور اسلامی بحرین در اقدامی جدید علیه کارکنان مراکز حفظ قرآن، آنان را از گرفتن پاداش محروم کرده و به اجبار به مرخصی بدون حقوق به مدت سه ماه و نیم (از اول ژوئن تا 15 سپتامبر 2020) فرستاده است.
 
برخی از نمایندگان مجلس بحرین با تصمیم این وزارتخانه مخالفت کرده و تأکید کردند که باید از معلمان حفظ قرآن این کشور به خوبی حمایت شود.
 
عبدالرزاق حطاب، یکی از نمایندگان پارلمان بحرین تأکید کرد: منشور ملی کار و قانون اساسی کشور بحرین و همه قوانین کشور بیانگر آن است که باید شأن قرآن کریم و کسانی که در زمینه تدریس و حفظ قرآن کریم فعالیت می‌کنند بالا برده شود و بهتر است که مسئولان این مراکز نسبت به این مسئله توجه داشته و از حافظان قرآن و معلمان حفظ قرآن حمایت کنند.
 
عادل العسومی، از دیگر نمایندگان پارلمان نیز از وزارت دادگستری و اوقاف و امور اسلامی بحرین خواست تا تصمیم اخیر خود را به منظور احترام به نقش مهم مراکز حفظ قرآن و کارکنان آنها لغو کند چرا که این مراکز از ارکان اصلی سیستم آموزشی این کشور هستند و توجه و تکریم معلمان قرآن و فراهم کردن بودجه لازم برای آنها باید به بهترین وجه صورت گیرد.
 
وی تأکید کرد: حمایت از این گروه، حمایت از کل جامعه به ویژه جوانان و کودکان است. این مراکز همچنان از راه دور به آموزش قرآن مشغولند پس حق آنان است که حقوق خود را دریافت کنند. در ضمن همه افراد باید از مراکز حفظ قرآن حمایت کنند.
 
در همین راستا، احمد الانصاری و باسم المالکی، از دیگر نمایندگان مجلس بحرین نیز تصمیم جدید این وزارتخانه درباره کارکنان مراکز حفظ قرآن را محکوم کرده و خواستار لغو این تصمیم شدند.
 
آنان همچنین تأکید کردند که در شرایط کنونی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و شرایط دشواری برای تأمین معیشت مردم به وجود آمده است، این مراکز که در آنها کتاب خدا تلاوت و علوم قرآنی تدریس می‌شود نیز باید مورد حمایت قرار بگیرند.
انتهای پیام
captcha